زاهدان _روز هفتم تیر باخبر شدیم وزیر محترم جهادکشاورزی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و در برنامه‌های پیش‌بینی شده ، جای خالی منطقه‌ بحران‌زده‌ سیستان، بیش از هر چیزی، دل را می‌خراشد.

در سال‌جاری زراعی، به دلیل سوء‌مدیریت در دستگاه‌های مرتبط بخش کشاورزی استان، قریب ۶۰ هزار هکتار محصول زراعی از بی‌آبی خشک و خاکستر شدند و آخرین داشته‌های مادی کشاورزان بر باد رفت، استاندار، وکلای مجلس، فرمانداران و خلاصه صغیر و کبیر مدیران در پاسخ به مطالبه‌ی مردمی گفتند که خسارت مردم برآورد شده است که همین‌طور هم است.

اما با گذشت بیش از شش ماه از این واقعه، هنوز مقام مسئولی خبر تأمین اعتبار و شیوه‌ی دریافت این خسارت را به کشاورزان بحران‌زده‌ی سیستان نداده است. کشاورزان سیستانی با شنیدن خبر سفر وزیر محترم، خوش‌حال بودند که از نزدیک مورد نوازش یک مقام مسئول اصلی قرار می‌گیرند، اما برنامه‌ریزان استانی، به‌خاطر سرپوش گذاشتن بر سوء‌مدیریت‌های خود، بازدید از این منطقه از استان را از برنامه‌ی جناب وزیر حذف کردند.

جناب آقای حجتی، شما از بنیان‌گذاران نهاد جهادسازندگی هستید که همه‌ی وجودتان برای محرومین، وقف بود، اینک چرا با چشمان باز به این زجرکشیدگان و رنج‌دیدگان توجه نمی‌کنید؟ شما خود از سنگرسازان و رزمندگان دفاع مقدس هستید، بیش‌ترین یاران دوران دفاع شما در این منطقه‌ی قهرمان‌پرور حضور دارند، چرا به این مدافعان کیان اسلام و انقلاب، نیم‌نگاهی نمی‌کنید؟

شما در این استان، مقام سیاسی بوده‌اید، چرا از این بُعد به خالی شدن منطقه‌ی استراتژیک و ژئوپلیتیک از جمعیت و مکافات‌های مهاجرین در مناطق مهاجرپذیر توجه نمی‌کنید؟ آیا از روبرو شدن با مردم و از گزنده بودن سخن مردمی که بیست سال است خشک‌سالی سیستان را تحمل می‌کنند، ابا دارید؟ آیا دست‌تان خالی است و نمی‌توانید اقدامی انجام دهید؟ آیا فشارهای سیاسی مانع از رسیدگی است؟ هرچه فکر می‌کنم و با هر معیاری سنجش می‌کنم، عدم حضور شما را در سیستان در این شرایط بحرانی، نمی‌توانم توجیه کنم.

 امروز این مردم به‌شدت به انجام وظیفه‌تان نیازمندند.

استدعا داریم هرچه سریع‌تر دستور فرمایید تیم ویژه‌ی دردمندی برای احصاء همه‌ی فعالیت‌های قانونی که باید از طرف آن وزارتخانه در کاهش آلام کشاورزان سیستانی صورت گیرد، انتخاب و مأموریت یابند و در زمانی کوتاه و مشخص، اقدامات آن وزارت را عملیاتی کنند.

یادداشت:عباس نورزائی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.