قدس انلاین : عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تهدید دشمن را تبدیل به بزرگترین فرصت کرده و اجازه نمی دهیم دشمن از ضعف ما به عنوان یک اهرم استفاده کند.

تهدید دشمن را به بزرگترین فرصت تبدیل می کنیم

محمدباقر قالیباف پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت سالروز دفن شهدای گمنام شهرستان تربت حیدریه در جمع مسئولان و مردم این شهرستان اظهار کرد: این روزها شاهدیم بیش از هر زمان دیگری انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان تحت فشار دشمنان قسم خورده انقلاب است و همه آنها به دنبال این هستند که ناامیدی را در بین مردم و مسئولان تزریق کنند و غافل از این  که  باورها در روح و روان و خون مردم است. 

وی افزود: ما در زندگی مان ناامیدی را بزرگترین گناه می دانیم. دوم اینکه در فرهنگ و باور ما این است که از فرهنگ اهل بیت(ع) و مردم این سرزمین متوجه شده ایم که در مقابل دشمنان مان مال مان را می دهیم، جان مان را می دهیم، عزیزانمان را می دهیم اما آبروی مان را نمی دهیم. فشار اقتصادی وجود دارد اما این بدان معنا نیست که دشمنان می توانند ناامیدی را در جامعه تزریق کنند و پا روی عزت مردم مبارز و با غیرت ما بگذارند. تاریخ انقلاب در این ۴۰ سال این را نشان داده است. تاریخ ایران زمین حتی قبل از انقلاب هم این را نشان داده که ملت ما در مقابل دشمنان همیشه ایستادگی کرده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما در آرمان های انقلاب گام های جدی و اساسی برداشته ایم، گفت: عمق دشمنی دشمنان ما از جمله آمریکا و اسراییل برای این است که امروز مردم در مردم سالاری، در آزادی  سهیم هستند . عزتی که امروز مسلمانان و کشورهای اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و روشنگری اش یافته اند باعث شده تا هژمونی امریکا و اسراییل به هم بخورد. این دشمنی روز به روز بیشتر است. خیانت های امریکا به ما از سال های دور تا امروز است. 

قالیباف گفت: اگر قبلا کسانی بودند در داخل کشور که معتقد بودند با امریکا می شود گفتگو کرد، چرا این کار را نمی کنید اما امروز آنها هم متوجه شده اند امریکا قابل اعتماد نیست. همان طور که بارها و بارها مقام معظم رهبری می فرمودند امریکایی ها وفادار به قول های شان نیستند، و جز به شکست این ملت و حکومت بر این ملت بر چیزی قانع نیستند. دیدید مذاکره هم کردیم و سازمان ملل هم آن را تایید کرد اما دیدید امریکایی ها چگونه خیانت کردند و خارج شدند و نشان دادند اینها همان روحیه گذشته خود را دارند.امریکایی ها خوی گذشته خود را دارند زیرا به دنبال این هستند که منافع ملت ها را چپاول کنند و هرکس جلوی آنها بایستد حتما به دنبال برخورد با آن هستند.

وی افزود: امروز چون در عرصه نظامی تجربه کرده اند که در مقابله با ما موفق نمی شوند، با تهدید های متعددی در عرصه های علمی هم آمدند اما موفق نشدند و هرروز این ملت و انقلاب مقتدر تر شد، امروز راه جنگ اقتصادی را برگزیده اند. چون در بخش امنیت و دفاع، مردم ما هم در حوزه راهبردی و هم کارکردی توانستند قوی بشوند. امروز در بخش صنعت نظامی ما جزو کشورهای موفق دنیا هستیم. در قدرت دفاعی بدون شک جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم. به گفته مقام معظم رهبری آنها بدون شک در بخش نظامی به سراغ جنگ با ما نمی آیند. زیرا که می دانند موفق نیستند اما آنها دست از ما بر نمی دارند. دست از این ملت تا زمانی که ما به دنبال مبارزه با ظلم هستیم، برنمی دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با تاکید بر اینکه دشمنان با ما دو جنگ تمام عیار را شروع کرده اند، گفت: این جنگ ها از دو،  سه دهه قبل هم بوده، اما اولویت نبوده است. از دهه ۷۰ جنگ فرهنگی را با ما شروع کرده اند و تهاجم فرهنگی که همچنان دارند ادامه می دهند و بخش حوزه تحریم و جنگ اقتصادی را هم از همان دوران دفاع مقدس شروع کردند. حتی سیم خاردار به ما نمی فروختند اما ملت ما ایستادگی کرد و در این عرصه دفاعی خود را تقویت کرد. اما امروز متاسفانه آنچنان که می بایست در عرصه جنگ اقتصادی مصمم نشدیم.

قالیباف ادامه داد: دشمن ضعف ما را در حوزه اقتصادی دید و معتقدم مهم ترین ضعف ما در این حوزه ، عدم دخالت مردم در اداره اقتصاد و مدیریت کشور در گذر زمان بوده است. امروز به مردم آنچنان که در دوران دفاع مقدس ایفای نقش کردند و توانمندی های شان را نشان دادند، نقشی نه در عرصه اقتصادی و نه در عرصه اجتماعی نداده ایم و نه تنها به آنها فرصت ندادیم که با دلایل مختلف مردم را دور کرده ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) که فرموده اند مردم را هرگز فراموش نکنید و مردم ولی نعمتان ما هستند، گفت: مرتب حضرت امام(ره) تاکید داشتند که دولت ها سراغ کارهایی که مردم می توانند انجام دهند، نروند، اما متاسفانه در این سال ها کارها را بیشتر دولتی کردیم. امروز اقتصاد ما دو قطب دارد اول اقتصاد دولتی و دوم خصولتی که معلوم نیست خصوصی است یا دولتی که ای کاش حداقل وضعیت دولتی یا خصوصی بودنش مشخص بود. اقتصاد خصوصی هم مردمی نیست. بخش عمده اقتصاد در اختیار یک گروه خاص و اندک است. نمونه ان را این روزها که کمی نابسامانی اقتصادی بیشتر بروز کرده در حوزه های مختلف ارز، سکه واردات، صادرات و ... می بینید.

قالیباف با تاکید بر اینکه ۴درصد هستند که بر عرصه اقتصاد کشور مدیریت می کنند، تصریح کرد: این حوادث ارزی که پیش می آید همیشه ۴ درصدی ها حتما ثروتمندتر می شوند و توده های مردم حتما فقیرتر شده و این شکاف روز به روز بیشتر می شود.

فرمانده لشگر ۵ نصر در ادامه اظهار کرد: علت اینکه در دوران دفاع مقدس موفق عمل کردیم، دو چیز بود اول حضور مردم در صحنه و دوم اینکه از جوانان استفاده کردیم، اما حالا جوانان کم انگیزه هستند چون فرصت در اختیارشان نیست. در دوران دفاع مقدس به جوانان فرصت داده شد.

وی با ذکر خاطره ای از اتفاقاتی که در تربت حیدریه در گذشته رخ داده، تاکید کرد: وقتی امنیت به منطقه برگشت که کار به مردم سپرده شد و مردم در کنار نیروی انتظامی باعث بازگشت امنیت به این منطقه شدند.

قالیباف در ادامه تاکید کرد: در اقتصاد و مسائل اجتماعی هم همین طور است. باید به مردم و جوانان اعتماد کنیم . همان طور که انقلاب و جنگ و کشور را اداره کردند و حتی وقتی زلزله شد مردم به صحنه امدند، باید بدانیم مردم بهتر از هرکسی اوضاع را اداره می کنند و ما باید این فرصت را برای شان فراهم کنیم. البته بدون اینکه مردم را هم به چند بخش و به اصطلاح تافته جدا بافته تقسیم کنیم، بلکه باید براساس خلاقیت ها تدابیر و فکرشان و ظرفیت هایی که دارند کار انجام دهند. ممکن است یکی کارگر خوب برای یک کارخانه باشد یکی مدیر خوب.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به هرحال همه ما خوشحالیم که دولت ما یک اعلام موضع روشنی در مقابل امریکا داشت و گفت ما باید در مقابل زیاده خواهی امریکا بایستیم و تاکیدات خوبی به مسئولین در دولت برای  حل مسایل اقتصادی داشت، این حرف درستی است ولی   علاوه بر گفتن نیازمند عمل هم است و ما امیدواریم دولت این بار با عزمی جزم این حرف ها را به عرصه عمل بیاورد.

قالیباف گفت: ما باید بایستیم و مقابل این جنگ اقتصادی که ایجاد شده به میدان بیاییم. همه باید دست به دست هم بدهیم و مطمئن باشیم اگر با وحدت و همدلی و ارتباط عمیق بین همه مدیران و مسئولان و مردم بدون هیچ بهانه و یا خدایی نکرده رفتار سیاسی در کنار هم باشیم حتما می توانیم بر این مشکل هم فائق بیاییم. بارها و بارها حضرت اقا فرموده اند که در حوزه اقتصاد مقاومتی باید نگاه مان به داخل باشد نه اینکه ببینیم اتحادیه اروپا برای ما چه می کند. قطعا آنها برای ما کاری نخواهند کرد. خود ما باید اقدام کنیم. همه هم معتقدند از کارشناسان تا دولت که نه درمنابع مادی و نه منابع انسانی چیزی کم نداریم. در این روزها بارها شنیدیم ریاست محترم جمهور گفته اند ما مشکل ارزی نداریم. البته باز تاکید می کنم اگر این مشکل پیش آمده به این دلیل است که فرصت را دست مردم نداده ایم.

وی ادامه داد: گاهی رسانه های بیگانه و برخی داخلی ها می گویند، دولت در سایه نمی گذارد دولت کارش را انجام دهد، اما شما دیدید رییس محترم جمهور اعلام کردند که مقام معظم رهبری فرمودند این جمع -این شورا که از سه قوه تشکیل شده تا برای این شرایط اقتصادی تصمیم گیری کند- هر تصمیمی بگیرد را اجرا کنید حتی در مواردی که نیاز به نظر من است، منتظر سیر مراحل اداری کار نشوید و اگر جایی نیاز به نظر من بود لازم نیست مراجعه کنید و همان لحظه که تصمیم گرفتید اجرا کنید من هم تایید می کنم و ابلاغش را می دهم. هیچ وقت رهبری به این شکل همه قوا را در جهت برنامه ریزی های  اقتصادی دولت بسیج نکرده اند و این حمایت برای هیچ دولتی تاکنون صورت نگرفته است  و دولت باید از این فرصت بی نظیر برای حل مشکلات استفاده کند. 

وی با بیان اینکه دشمن ما بداند حال که او اینگونه به میدان امده است هم مردم مسئولان و نظام در همه بخش ها دست به دست هم  می دهند و حتما مطمئنیم به فضل الهی خداوند این نصرت و موفقیت را در جنگ اقتصادی نابرابر نصیب ما می کند.  ما همه با همان روحیه و فرهنگ دهه ۶۰ که همه کنار هم ایستادیم، این تهدید دشمن را تبدیل به بزرگترین فرصت می کنیم و اجازه نمی دهیم دشمن از این ضعف ما به عنوان یک اهرم استفاده کند. همه ما بدانیم که ادامه راه شهدا و عزت اسلام و کشور وامنیت این کشور و افتخار ایران عزیزمان در این است که دست در دست هم بدهیم و با هر سلیقه ای که هستیم اگربه هریک از موارد کشور، انقلاب و یا فرزندان مان علاقمندیم، در کنار هم در این مسیر قرار گیریم. البته در این مسیر اولین گام را دولت مردان باید بردارند و به صحنه عمل بیایند و همه مردم هم در این مسیر پیش می روند تا یکبار دیگر امریکا و اسراییل را ناامید می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.