قدس انلاین : رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: سیاست‌های شتابزده سبب ایجاد هزینه‌های بالا می‌شود.

سیاست‌های شتابزده سبب ایجاد هزینه‌های بالا می‌شود
 محمود بنانژاد در همایش روز اصناف ضمن بیان این نکته که تلاش‌ها برای توسعه صادرات صورت گرفت است، به‌گزارشی از عملکرد اتاق اصناف پرداخت و گفت: اعزام ۴۶ نفر در قالب هیات‌های تجاری به‌کشورهای آسیایه میانه، افغانستان، هندوستان، عراق، شرکت در نمایشگاه‌های تجاری و البته پذیرش هیات های تجاری و سیاست‌گذاری و برگزاری نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی در مشهد همراه با تدوین آیین‌نامه‌های ضوابط خاص صنفی که برخی موارد آنها تصویب شده، همچنین، عقد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد برج اصناف و ایجاد انتخابات الکترونیکی اصناف ازجمله اقدامات صورت گرفته بود.

رئیس اتاق اصناف مشهد یادآور شد: امام خمینی(ره)، اصناف را بازوی ستبر انقلاب می‌دانستند، اصناف همیشه همراه انقلاب در مسیرهای مختلف بوده‌اند، اما گاهی مورد حجمه و بی‌مهری برخی از نهادها و  دستگاه‌ها قرار گرفتند، ولی اصناف همچنان وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: من منکر این نیستم که در جامعه اصناف، افرادی هستند که تخلف و سوءاستفاده کنند که قطعا برخورد قاطعی با آنها هم از سمت اتاق اصناف مشهد و هم از سوی اتحادیه‌ها می‌شود؛ متذکر شد: اگر بخواهیم، این بحث‌ها را به‌اکثریت اصناف اضافه کنیم که کمک حال دستگاه‌های اجرایی بودند، بی‌انصافی است.

بنانژاد بیان کرد: چرا باید سیاست و تصمیم‌ها در بخش اقتصادی بدون  کار کارشناسی و شتاب‌زده گرفته شود، البته در این روزهای اخیر دیده‌اید، چگونه این نوع از تصمیم‌گیری‌ها، اثر خود را نشان داده و در نهایت با هزینه‌های سنگین باید برای رفع آن اقدام شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد یادآور شد: در بدنه اقتصادی کشور، سه اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف هستند که می‌توانند به‌نهادهای تصمیم‌گیرنده در امور اقتصادی مشورت دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.