قدس انلاین : رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: برای نخستین بار در سال تحصیلی جدید جذب بانوان در مقطع دکتری در رشته های مختلف این دانشگاه انجام می گیرد.

جذب دانشجوی زن در دانشگاه علوم اسلامی رضوی کلید خورد

 دانشگاه علوم اسلامی رضوی که زیر نظر آستان قدس رضوی فعالیت می کند تاکنون تنها دانشجویان مرد را می پذیرفت.

حجت الاسلام سیدحسن وحدتی شبیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جذب دانشجوی زن در ابتدا از مقطع دکتری آغاز می شود و به مرور در مقاطع دیگز نیز انجام می گیرد.
وی اظهار کرد: در آغاز جذب دانشجو در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، اولویت با خواهران حوزه علمیه است و جذب دانشجو نیز از طریق آزمون سراسری انجام می گیرد.
وی اضافه کرد: برای پذیرش بانوان دانشجو در این دانشگاه پردیس جدیدی به منظور حضور آنان در کلاس درس و بهره گیری از فضای دانشگاه ایجاد می شود.
وی بیان کرد: برای ارتقای سطح کیفی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برنامه ریزی برای اضافه کردن چندین رشته و گرایش به این دانشگاه انجام گرفته و از ابتدای امسال رشته بانکداری اسلامی به مجموعه رشته های این مرکز اضافه شده است.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: این دانشگاه درصدد است جذب دانشجو در بخش بین الملل را افزایش دهد؛ هرچند پیش از این نیز دانشجویان خارجی در این دانشگاه حضور داشتند اما در نظر داریم جذب دانشجو از کشورهای بیشتر با اولویت بندی مناطق افزایش یابد.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: سند راهبردی مرجعیت علمی مشهدالرضا در حال تدوین است تا براساس سند بتوان راه اندازی مراکز مطالعات تخصصی را هدفمند پیش برد.
حجت الاسلام وحدتی گفت: هم اینک یکهزار و 200 دانشجو در 30 رشته و گرایش در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که در سال تحصیلی جدید 300 نفر به ظرفیت پذیرش این دانشگاه افزوده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.