قدس آنلاین:424 جانباز شیمیایی در خراسان رضوی وجود دارند که 18 نفر آنها به میزان بالای 70 درصد دچار مجروحیت هستند

سکونت بیش از 400 جانباز شیمیایی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی امروز گفت: برخی از اینسکونت بیش از ۴۰۰ جانباز شیمیایی در خراسان رضوی جانبازان به علت مجروحیت هایی دیگر به جز جراحت شیمیایی و برخی دیگر نیز به مرور زمان با گسترش عوارض شیمیایی و تبدیل آن به سرطان، به شهادت می رسند.

قاسم ملکدار در نشست خبری به مناسبت 'روز مبارزه با سلاحهای شیمیایی' افزود: هم  اکنون ۱۸ مجروح شیمیایی با ۷۰ درصد جانبازی در خراسان رضوی به علت وجود عوارض ناشی از مجروحیت و آثار مخرب سلاح های شیمیایی انتظار پیوستن به یاران شهیدشان را می کشند.

وی گفت: جانبازان بالای ۷۰ درصد در صورت فوت شهید محسوب می شوند. قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: این قاعده درباره جانبازان شیمیایی که در صورت حاد شدن مشکل شیمیایی با مشکلات شدید تنفسی روبرو هستند نیز صدق می کند. ملکدار گفت: در مدت ۲ سال اخیر دو نفر از جانبازان شیمیایی بالای ۷۰ درصد در خراسان رضوی به خیل شهدا پیوسته اند. وی افزود: همه جانبازان تحت پوشش بیمه طلایی بنیاد شهید قرار دارند. ملکدار گفت: مطابق این بیمه بنیاد شهید همه هزینه های درمان را تامین می کند و علاوه بر آن پرونده پزشکی اختصاصی برای جانبازان شیمیایی تشکیل شده و آزمایشهای کامل پزشکی  به صورت سالانه انجام می شود. وی افزود: خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۱۳۹ شهید، ۴۸ هزار و ۶۷۱ جانباز و ۳ هزارو ۳۸۳ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و دفاع از کشور تقدیم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.