مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی، از راه اندازی «میز خدمت» در تمام استان های کشور خبر داد.

ایجاد میز خدمت بهزیستی در تمام استان ها/نظارت در جهت رضایت مردم

به گزارش قدس آنلاین،یکی از موضوعاتی که از گذشته در تعامل مردم با دستگاه های اجرایی مطرح می شد سرگردانی مردم برای طرح درخواست ها و پیگیری آنها بود.به همین منظور طرح های مختلفی از قبیل تکریم ارباب رجوع ، دولت الکترونیک ،پیشخوان دولت و ...در کشور پیشنهاد و بخشی هم اجرایی شد.

البته به رغم همه این تمهیدات همچنان نارضایتی مردم از جاهایی که برای پیگیری کارها می روند وجود دارد و دولت الکترونیک هم در همین راستا پیگیری می شود.

گر چه تا اجرایی شدن کامل دولت الکترونیک  فاصله زیادی در کشور داریم ولی گام هایی هم برداشته شده است.بعد از ابلاغ منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور و به تبع آن تصویب «حقوق شهروندی در نظام اداری»  و بخشنامه اول خرداد رییس جمهور مقرر شد همه دستگاه های اجرایی میز خدمت حضوری را  در واحد های عملیاتی تا اول تیرماه ۹۷ راه اندازی کنند.

سید حسن موسوی چلک مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور افزود: برهمین اساس توسعه میزخدمت در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر در تمام استان ها میز خدمت راه اندازی شد.در ستاد سازمان هم راهنمای  میزخدمت قبلی توسعه  یافت.

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی "میز خدمت الکترونیک" هم گام های خوبی برداشته شده است گفت: پیش بینی می شود تا شهریور ۹۷ بخش عمده ای از خدمات سازمان که مشمول میزخدمت می شوند راه اندازی شوند.

وی گفت:در تمام  بهزیستی شهرستان های مرکز استان هم میزخدمت مستقل راه اندازی شد. در تمام واحد های ستاد بهزیستی استان ها که واحد عملیاتی نیستند هم راهنمای میزخدمت حضوری فعال شدند.

موسوی افزود : نظربه اهمیت میزخدمت در افرایش رضایت مراجعین و شفافیت و ارتقاء سلامت اداری با تشکیل کارگره و برگزاری جلسات منظم و تقسیم کار  بین واحد های مرتبط هماهنگی خوبی انجام شده است.

وی تاکید کرد: تلاش می شود با نظارت مستمر و ارزیابی عملکرد این حوزه و شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارایه راهکارهای ارتقاء این طرح  زمینه افزایش رضایت مردم و تسریع در ارایه خدمات و پاسخ ها به افراد کارآمدی دستگاه هایی اجرایی افزایش پیدا کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.