طالقان- عضو شورای اسلامی شهر طالقان با بیان اینکه موانع موجود در مسیر احداث اولین کتابخانه عمومی این شهر برطرف شده است گفت: تلاش می کنیم این فضای فرهنگی تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

رفع موانع احداث اولین کتابخانه عمومی شهر طالقان/افتتاح پروژه در سال ۹۸

حامد صادقیان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: با ابلاغ اعتبار کتابخانه عمومی شهر طالقان  وافزایش رقم آن از سوی شورای برنامه ریزی استان احداث آن به شهرداری طالقان به عنوان مجری طرح واگذار شد.

وی افزود: در این ارتباط با برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار اجرایی گورستان قدیمی شهر به عنوان محل احداث کتابخانه عمومی تعیین طالقان تعیین شد.

صادقیان ادامه داد: پس از اعلام جانمایی محل احداث کتابخانه این موضوع مورد اعتراض برخی از اهالی قرار گرفت وبرخی شهروندان و ساکنان شهر طالقان به حق انتقادهایی را به این تصمیم داشتند.

عضو شورای شهر طالقان تصریح کرد: با توجه به این اتفاق جلسه ای روز جمعه گذشته با حضور امام جمعه محترم ومسئولان شهرداری ونهادهای مرتبط و برخی معتمدین شهر برگزار شد و خوشبختانه با رفع برخی دغدغه ها مقرر شد عملیات اجرایی احداث کتابخانه عمومی شهر طالقان از امروز آغاز شود.

صادقیان با بیان اینکه گورستان محل احداث کتابخانه قدیمی است و نزدیک به ۵۰ سال است که دیگر اموات در آن دفن نمی شود گفت: مقرر شد در اجرای عملیات پی ریزی و فونداسیون کتابخانه به نحوی عمل شود که بقایای متوفیان از خاک خارج نشود.

این عضو شورای شهر طالقان گفت: پیمانکار پروژه قرار است با برخی تمهیدات و اجرای فونداسیون در سطح زمین مانع از این اتفاق شود و به نوعی دغدغه عمومی در این ارتباط مرتفع می شود.

وی با قدردانی از حساسیت و توجه مردم گفت: پروژه در سال جاری ۸۰۰ میلیون اعتبار گرفته و به همین میزان اعتبار برای تکمیل شدن در سال آینده نیازمند است ودر صورت تحقق اعتبارات این فضای فرهنگی در پایان سال ۹۸ افتتاح خواهد شد.

صادقیان در پایان گفت: کتابخانه عمومی شهر طالقان در دو طبقه احداث می شود و با توجه به محدودیت معابر دسترسی به آن و عدم ایجاد مشکلات ترافیکی در آینده مقرر شده است در دو طبقه احداث شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.