جوین_ فرماندار شهرستان جوین در جلسه کار گرو اشتغال و کشاورزی گفت: یک دهه از ارتقاء شهرستان جوین سپری شده و با توجه به کشاورزی بودن منطقه متاسفانه هنوز این شهرستان اداره هواشناسی ندارد.

شهرستان جوین اداره هواشناسی ندارد

یه گزارش خبر نگار قدس آنلاین، فرماندار شهرستان جوین در جلسه کار گروه اشتغال و کشاورزی گفت:  این شهرستان که ۸۰ درصد مردم به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند، متناسفانه هنوز اداره هواشناسی ندارد و به علت عدم وجود هواشناسی آسیب های جدی به کشاورزان و دامداران وارد شده است.  

حسین جمشیدی خاطر نشان کرد: یک دهه از ارتقاء این منطقه به شهرستان سپری شده ولی پیگیری های مکرر فرمانداری برای ایجاد هواشناسی در شهرستان جوین به نتیجه نرسده است.  

وی یاد آور شد: بحث تشکیل اداره هواشناسی در ستاد بحران شهرستان جوین نیز مطرح و مصوب شده است، ولی بروکراسی اداری مانع ایجاد اداره هواشناسی شده است.  

 یکی کشاورزان گفت - با توجه به اینکه ۸۵ درصد مردم این شهرستان به حرفه کشاورزی و دامداری اشتغال دارند و هوا شناسی یکی از ضروری ترین نیازهای این شهرستان می باشد متاسفانه هنوز در جوین اداره هواشناسی وجودندارد.  

حسین مظلومی نژاد اظهارداشت-  شهرستان جوین درسال۸۷ تبدیل به شهرستان شده  و در این مدت مسئولان  حوادث غیرمترقبه استان بارها و بارها و عده ایجاد اداره هواشناسی در شهرستان جوین را داده اند، ولی تاکنون این وعده ها محقق نشده است.  

وی خاطرنشان کرد- سرمای زودرس در شهرستان جوین باعث شده است، محصولات کشاورزی، باغی و دامی از بین برود و خسارت مالی جبران ناپذیری به کشاورزان و دامداران وارد شود.  

مظلومی نژاد  گفت: یک مشگل فنی دیگر اختلاف دمای شب وروز در جوین است به این صورت که شبها بسیارسرد وروزهای خیلی گرم دارد وبه همین دلیل  باغات ودامداران وکشاورزان ازاختلاف دما به علت نبود هواشناسی خسارت می بینند.  

یکی از دامداران شهرستان جوین یادآورشد- حال که دولتی ها توانایی ایجاد یک هواشناسی را در سطح شهرستان جوین ندارند، کشاورزان و دامداران آمادگی خودرابرای ایجاد هواشناسی ازطریق  خودیاری اعلام می کنند.  

رجبعلی میر جهانگیری اظهار داشت: عدم اطلاع دامداران از وضعیت جوی منطقه خسارات جبران ناپذیر مالی به دامداران وارد کرده است.  

وی اضافه کرد: یک نفر پیدا شود و محض رضای خداوند به درد دل دامداران توجه نموده و عملا کاری برای دامداران انجام دهند.  

کشاورز دیگری گفت: به خاطر عدم وجود  هواشناسی درسطح شهرستان مردم نیز درمصرف گازخانگی هم باید تاوان پس بدهند، چون قیمت گاز خانگی بر اساس شهرستان های همجوار که جزء مناطق گرمسیر می باشند محاسبه می شود.  

مهدی ملک فر تصریح کرد: هوای بسیارسردشب های زمستان وقبض های آنچنانی امان مارا بریده است و همه این مشکلات ناشی از نبود اداره هواشناسی است.  

 وی تاکید کرد- این شهرستان  از نظر اقلیمی جزء مناطق سردسیر همچون فریمان،  قوچان، اسفراین و بجنورد است و در آ ب ریز استان خراسان شمالی واقع شده،  و لی به خاطر گرمای روز جزءاقلیم معتدل محسوب می شود.  

رئیس اداره هواشناسی شهرستان سبزوار به خبر نگار ما گفت: ماهم تلاش می کنیم نسبت به ایجاد اداره هواشناسی در شهرستان جوین اقدام نماییم، ولی متاسفانه مشکلات اعتباری مانع ایجاد اداره هواشناسی در منطقه جوین شده است، وما مجدانه پیگیر حل منابع مالی هستیم، که درصورت گشایش اعتبارات اقدام خواهد شد.  

محمد سیاح عطارافزود: موضوع تشکیل اداره هواشناسی در شهرستان جوین در جلسات حوادث غیر مترقبه مطرح و مصوب شده است و ما هم منتظر اختصاص اعتبارات هستیم تا در اولین فرصت نسبت به تاسیس اداره هواشناسی در شهرستان جوین اقدام کنیم.  

وی تاکید تصریح کرد: در حال حاضر هم امکانات محدود هواشناسی در شهرستان جوین وجود دارد، ولی پاسخگوی نیاز مردم نمی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.