دادستان عمومی و انقلاب تهران از محکومیت ۳ کارشناس به خاطر اظهارات خلاف واقع در پرونده املاک شهرداری خبر داد و گفت: در همین ارتباط رسیدگی به پرونده ۱۰ تا ۱۱ مدیر شهرداری نیز در دستور کار قرار دارد.

محکومیت ۳ کارشناس به حبس در پرونده املاک شهرداری

به گزارش قدس آنلاین،عباس جعفری دولت آبادی در گفت وگو با خبرنگاران درباره پرونده فساد در شهرداری تهران اظهار کرد: در ارتباط با شهرداری پرونده های زیادی به ما ارجاع می شود و این الزماً به معنی پذیرش فساد نیست.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: حتی در دوره شهردار اسبق نیز پرونده هایی می آمد که چه بسا خود شهرداری شاکی بود؛ بنابراین شاید تعبیر «فساد در شهرداری» تعبیر خوبی نباشد. 

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه حدود ۸۰ پرونده که ظرف چند سال گذشته به دادستانی تهران ارسال شده بود، اتخاذ تصمیم شده است، اضافه کرد: اگر منظور شما پرونده املاک نجومی است باید بگویم که برای بخش عمده آن قرار صادر و حدود ۴۰ قرارداد فسخ شده است. همچنین برای کسانی که تا ۱۵ درصد قرار کارشناسی اختلاف قیمت داشتند، منع تعقیب صادر کردیم.

دادستان تهران افزود: در این پرونده سه نفر از کارشناسان که اظهارات خلاف واقع داشتند، تحت تعقیب قرار گرفتند و برای آنها حکم حبس صادر شده است.

دولت آبادی توضیح داد: حدود ۷ میلیارد تومان به شهرداری برگشت و این پرونده در بخش املاک مختومه شده است.

دادستان تهران اضافه کرد: در این پرونده در ارتباط با مدیران که ۱۰ تا ۱۱ نفر هستند، هنوز تصمیم گیری نشده و در دستور کار بازپرس پرونده قرار دارد.

وی گفت: در دوره نجفی شهردار سابق، حدود ۱۲ پرونده به دادستانی تهران ارجاع شده است که تمام این پرونده در دستور رسیدگی بازپرس قرار دارد و ما از نماینده شهرداری نیز توضیح خواستیم.

دولت آبادی ادامه داد: پرونده های مالی عمدتاً کار کارشناسی نیاز دارد و اگر رسانه ها فکر می کنند به صرف یک اعلام شکایت می شود یک پرونده را رسیدگی و مختومه کرد، واقعاً این طور نیست. تمام مسائل مالی چه از ناحیه شهرداری و چه سازمان بازرسی کل کشور به شعبات بازپرسی ارجاع شده اما هنوز به نتیجه روشنی نرسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: بنابراین در دوره شهرداری سابق ۱۲ پرونده ارجاع شده که در دست رسیدگی است؛ مرتب در رسانه ها می گویند که این پرونده ها رسیدگی نمی شود در حالی که این طور نیست و دادستانی برای رسیدگی شاخص هایی دارد. اولاً شاکی باید بیاید و توضیح بدهد؛ ثانیاً باید برای ما مشخص شود که فسادی به تعبیر رسانه ها رخ داده است یا خیر و ثالثاً باید متهمان بیایند و توضیح بدهند، همان کاری که در پرونده املاک شهرداری انجام شد. بنابراین از این رسانه ها مطالبه می کنند ما ناراحت نیستیم بلکه خوشحال هم می شویم اما یک فرصت معقولی به ما بدهند زیرا رسیدگی ظرف دو الی سه ماه واقعاً فرصت کمی است.

دولت آبادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ملک سعدآباد آقای ولایتی به عنوان تصرف غیرقانونی در دادستانی در حال بررسی است یا خیر اظهار کرد: خیر؛ آقای ولایتی ملک را خریده از خود او سوال کنید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.