قدس آنلاین: همزمان با سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور نمایشگاه گروهی «ققنوس» برگزیده آثار جمعی هنرمندان نیشابور در محل نگارخانه کمال الملک بر پا شد.

برپایی نمایشگاه هنری «ققنوس» در نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: هنرمندان تذهیب کار این شهر نمایشگاه  گروهی «ققنوس» را در آستانه بزرگداشت سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور  بر پا کردند .

حمیدرضا آتشی افزود: در نمایشگاه  گروهی «ققنوس» ۷۰ اثر برگزیده  ۲۰ نفر از هنرجویان آموزشگاه کمال نیشابور به سرپرستی استاد عباس همراه در ابعاد ۳۰*۱۵  تا  ۷۰* ۱۰۰ در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: در این نمایشگاه آثار تذهیب، نگارگری و گل ومرغ  با تکنیک گواش، آکرلیک و آبرنگ با  موضوعات قرآنی انجام داده اند.

آتشی ادامه داد: تذهیب، همچون نقاشی، دارای مکتبها و دوره‌های خاصی است؛ چنانکه می‌توان از مکاتب سلجوقی، بخارا، تیموری، صفوی و قاجار و شعب مختلف هر مکتب سخن گفت. برای مثال، در مکتب تیموری، شعبه‌های شیراز، تبریز و خراسان را می‌توان تمیز داد و در واقع، تفاوت در رنگ‌ها، روش قرار گرفتن نقش‌ها در یک صفحه تذهیب و تنظیم نقش‌ها در مکتب‌های مختلف، عامل این تفاوت است.

مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: نمایشگاه گروهی «ققنوس» از ۹ الی ۱۴ تیر۹۷ هر روز از ساعت ۹ الی ۱۲ صبح و ۵ الی ۸ بعدازظهر در محل نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در معرض دید عموم علاقمندان قرار دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.