گیلان- رئیس پلیس راهور گیلان گفت: در حال حاضر ۲۹ دوربین ثبت تخلف در شهر رشت فعال است اما تا پایان سال تعداد آن‌ها به ۱۰۰ دوربین افزایش پیدا می‌کند.

دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در رشت افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس  گیلان ،سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۹ دوربین ثبت تخلف در شهر رشت فعال است اما تا پایان سال با اجرای فازهای دوم و سوم سامانه هوشمند کنترل ترافیک تعداد آن‌ها به ۱۰۰ دوربین افزایش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان از نصب ۳۰ دوربین ثبت تخلف در فاز نخست سخن گفت و ابراز داشت:‌ تا پایان امسال و همزمان با نصب ۴۰ دوربین ثبت تخلف دیگر در فاز دوم عملیات تقویت سیستم هوشمند کنترل ترافیک،‌ رشت به یک شهر کاملاً هوشمند تبدیل خواهد شد.

محمدی از نصب دوربین‌های هوشمند در پل‌های غیرهمسطح شهر رشت خبر داد و تصریح کرد:‌ در فازهای دوم و سوم این طرح قرار است علاوه بر تمام تقاطع‌های موجود در ‌شهر،‌ سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک در پل‌های زیرگذر و روگذر کلانشهر رشت نیز نصب شوند.

وی با تأکید بر اینکه با نصب این دوربین‌ها دیگر کسی جرأت‌ تخلف کردن را به خود نمی‌دهد عنوان کرد:‌ رانندگان متخلف پس از استقرار کامل این سامانه مطمئن باشند هرگونه عمل خلاف قانون آن‌ها در سطح معابر توسط سامانه بدون کمترین خطا و اشتباهی ثبت و ضبط می‌شود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان تقاضای پلیس جهت افزایش نرخ جرایم رانندگی را رد کرد و بیان داشت: ‌به استناد موادی از قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، پلیس می‌تواند هر سه سال یکبار تقاضای افزایش نرخ جرایم را مطرح کند اما امسال تاکنون این موضوع طرح نشده است.

محمدی‌ مسائل مربوط به حوزه ترافیک را به سه بخش اعمال قانون،‌ مهندسی ترافیک و آموزش تقسیم کرد و افزود:‌ پلیس به عنوان عضوی از شورای ترافیک جهت انجام مأموریت‌های خود به تعامل سایر دستگاه‌ها و تصمیمات اثرگذار اعضای شورای ترافیک نیازمند است.

وی با تأکید بر اینکه بحث اعمال قانون از وظایف پلیس است خاطرنشان کرد:‌ اموری نظیر مهندسی ترافیک،‌ اصلاح معابر و یا رفع کمبود پارکینگ در سطح شهر رشت باید با همکاری و تعامل مثبت پلیس و دیگر اعضای حاضر در شورای ترافیک مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان به حمل خودرو توسط جرثقیل‌ها اشاره کرد و اظهار داشت:‌ برابر قانون و ماده ۹۹ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی،‌ پلیس می‌تواند خودروهایی را که در حریم راه، میدان‌ها و یا محل‌های ایستادن ممنوع‌ توقف کرده‌اند را به پارکینگ انتقال دهد.

محمدی مرجع پرداخت خسارت‌های احتمالی در هنگام حمل خودروهای متخلف به پارکینگ را برشمرد و تصریح کرد:‌ اگر در مسیر انتقال خدشه‌ای به خودرو مربوطه وارد شود راننده جرثقیل مسئول پرداخت خسارت وارده است و پلیس طبق معمول از زیان‌دیده حمایت خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان مشکلاتی که در پارکینگ‌ها برای برخی خودروها ایجاد می‌شود را نیز مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ در محل نگهداری خودروهای توقیف شده پرداخت هرگونه خسارت وارد آمده به وسیله نقلیه تنها بر عهده صاحب و مسئول پارکینگ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.