قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: احسان روحی گفت: با وجود میزانس های طراحی شده تئاتر تاثیر گذاری خواهیم داشت.

تئاتر «نفت دایناسورها را خورده است» از فردا به روی صحنه می رود

شاید تا کنون فیلمها و تئاتر های زیادی با موضوع نفت و انقراض نسل دایناسورها در کشورهای مختلف از جمله کشور خودمان ساخته و حتی به روی صحنه رفته باشد ولی بچه های تئاتر مشهد از فردا نمایشی را با موضوع نفت به روی صحنه می برند که در قالبی کاملا متفاوت نوشته و اجرا شده است.

در این خصوص احسان روحی نویسنده این تئاتر ضمن اعلام این خبر گفت: ایده اولیه متن این تئاتر در سال قبل به ذهنم رسید و بعد از شش ماه کار بر روی متن به چیزی رسیدم که مطمئنم مخاطب راضی سالن را ترک خواهد کرد.

وی گفت: نفت دایناسورها را خورده است برگرفته از زندگی مردم جنوب کشور است و تمام مشکلاتی که با وجود سرمایه ملی به نام نفت در زمان جنگ با چه مشکلاتی مواجه بودند.

این تئاتر تمی اجتماعی و عدالت خواهی دارد و به فرایند معیشتی و زندگی آدمهایی که در جنوب زندگی می کنند می پردازد. و ما در این تئارت تلاش کرده ایم که بگوییم کشوری که سرمایه ای مانند نفت دارد این سرمایه همگانی است و باید همه از آن استفاده کنند و بهره ببرند.

این نویسنده در خصوص انتخاب اسم این تئاتر توضیح داد: این دغدغه از کدکی با من بود و این که در کتاب خوانده بودیم که هر جا استخوان دایناسوری باشد حتما چاه نفتی در آنجا وجود داشته است.

وی ادامه داد: یکی از محسنات این نمایش طراحی صحنه خوبی است که برای آن در نظر گرفته شده است چون همه بر اساس المانهایی که به هر شکل با نفت در ارتباط است طراحی شده است و حتی بازی بازیگران هم بر اساس موقعیت آنها در سن و میزانسنشان ایجاد و طراحی شده است. و من مطمئنم از این نظر بسیار بر روی مخاطب تاثیر گذار باشد.

علی روحی گفت: حساسیت‌های جشنواره‌ای موجب ارتقای وضعیت اجرای عمومی تئاتر می‌شود.

کارگردان تئاتر «نفت دایناسورها را خورده است» که صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های این نمایش در محل نگارخانه بخارای مشهد سخن می‌گفت، در ادامه اظهار کرد: با این وجود توجه به مخاطب بیش از هر چیز برای ما و تیم این نمایش اهمیت داشته است.

وی ادامه داد: این نمایش برای جشنواره بین‌المللی نفت طراحی شد و خوشبختانه با تیم خوبی که شکل گرفت کار به جلو رفت و ما هم اکنون باید اجراهای عمومی این نمایش پیش از جشنواره را انجام بدهیم.

روحی تصریح کرد: نفت سرمایه ملی ماست که مردم ایران در جنگ تحمیلی از آن حراست کردند که این حراست بسیار شایان توجه بوده و جای دارد که از ابعاد مختلف به آن توجه شود.

این کارگردان عنوان کرد: ما در این نمایش به هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های مردم جنوب توجه داشته‌ و فضای صحنه آرایی را نیز مبتنی بر نفت و لوازم آن طراحی کرده‌ایم.

وی افزود: در این نمایش ما با موقعیت‌هایی مواجه هستیم که مخاطب را به خود جلب کرده و او را با خود همراه می‌سازد که این جذابیت موجب موفقیت این نمایش می‌شود.

روحی خاطرنشان کرد: مخاطب برای ما قابل احترام و ارزشمند است و ما می‌خواهیم که در هر حال او را در کنار خود حفظ کنیم و موجبات رضایت آن‌ها را فراهم سازیم.

وی گفت: قطعا برای ما مخاطب اولویت دارد و اعتقاد داریم که اجرای عمومی بسیار دارای اهمیت است و حالا اگر در جشنواره هم موفق شدیم بهتر است اما تمرکز اصلی روی اجرای عمومی و موفقیت آن و در نتیجه رضایت مخاطب است.

در ادامه این نشست یکی از بازیگران تئاتر «نفت دایناسورها را خورده است» طی سخنانی اظهار کرد: من اگر توسط این گروه متنی به من ارائه شود چشم بسته قبول می‌کنم چون آن‌ها را و محیط سالم و بی‌حاشیه آن‌ها را دوست دارم.

 پرستش سلطانی عنوان کرد: این نمایش متن بسیار خوبی دارد و موضوع آن موضوعی جهان شمول است که به همه مردم و ذهن همه مردم برمی‌گردد و در کنار این موضوع، نوع ارتباط افراد با یکدیگر نیز در این نمایش مورد توجه قرار گرفته است که بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: مجموعه این عوامل من را به سمت این تئاتر سوق داد که امیدوارم بتوانم در آن به خوبی عمل کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.