"عثمان الحکیمی" مقاومت در برابر دشمن را تنها راه نجات امت اسلامی از سلطه استعمارگران دانست و گفت: جوانان یمنی تا جان در بدن دارند، در مقابل تجاوز دشمن سعودی، آمریکایی، صهیونیستی خواهند ایستاد.

نه تن به خواری می دهیم و نه تسلیم دشمن خواهیم شد/تا پای جان برای مقابله با دشمن سعودی آمادگی داریم

گروه بین الملل قدس آنلاین_ جواد فراهانی: عربستان سعودی از چند سال پیش تاکنون با تشکیل یک ائتلاف تحت عنوان باصطلاح "طوفان قاطعیت" و جذب مزدور از کشورهای مختلف، جنگ خانمان برانداز و وحشیانه ای را علیه ملت بی دفاع و مظلوم یمن به راه انداخت.

طی این مدت، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با اعطای سلاح به عربستان و حمایت لجستیکی، راهبردی و سیاسی، آتش این جنگ را شعله ور تر کردند و شریک جرم آل سعود در کشتار بی رحمانه غیرنظامیان در یمن شدند، ولی با تمام این حمایت ها و علی رغم جنایت های بزرگی که به وقوع پیوست، ائتلاف سعودی موفق نشد حتی یکی از اهداف از پیش تعیین شده خود اعم از بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی و دست نشانده خود، مقابله  با نفوذ قدرت های منطقه ای، از بین بردن جنبش انصارالله و روحیه مقاومت در یمن، مقابله با اختلافات داخلی در دربار سعودی و... را محقق کند و یمن به باتلاقی عمیق برای آل سعود تبدیل شد که امروز راه گریزی از آن نمی یابد.

در این میان، جوانان مقاومت یمن که از همان آغاز تجاوز وارد عمل شدند و به مقابله با دشمن سعودی پرداختند، نقش بسزایی را در به شکست کشاندن ائتلاف باصطلاح "طوفان قاطعیت " داشتند و با مقاومت و پایداری همه جانبه دشمن را به باتلاق عمیق وارد کردند.

از این رو، برآن شدیم تا با "عثمان الحکیمی" یکی از نمایندگان و اعضای "انجمن جوانان مقاومت" یمن، به تحلیل نقش جوانان مقاومت در این کشور و مقابله با دشمن سعودی پرداخته و در مورد اوضاع کنونی یمن، گفت‌وگو کنیم که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می خوانید:

*در ابتدا از شما می خواهیم تا از اهداف و  فعالیت های انجمن "جوانان مقاومت" در یمن، بگویید؟

انجمن جوانان مقاومت در یمن موضوعی نیست که به تازگی شکل گرفته باشد و ایده آن از سال ها پیش مطرح بوده است، ولی ظهور و فعالیت آن طی سال های اخیر به عنوان یک امر ضروری برای مقابله با استعمار و تجاوزکاران پررنگ تر شده و این فرآیند از طریق تبدیل ایده به یک واقعیت تاثیر گذار عملیاتی شده است. طبیعتا هدف ما در انجمن "جوانان مقاومت" تأکید بر مفهوم همبستگی، ائتلاف و اتحاد علیه اشغالگران و دشمن و مقاومت همه جانبه در برابر آن است؛ من شخصا اعتقاد دارم مقاومت، تنها راه نجات امت اسلامی از سلطه استعمارگران است.  در خصوص فعالیت ها و اقدامات انجمن "جوانان مقاومت" باید بگویم که جوانان مقاومت در بیشتر کشورهای اسلامی حضور دارند و در تظاهرات ها، کمپین ها، مساعدت های انسانی و خیرخواهانه  مشارکت فعال دارند . ما سال گذشته در کنار دیگر جوانان مقاومت از کشورهای مختلف، با "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در این کشور دیدار کردیم و تنها هدفی که ما را گردهم جمع کرد، همان "مقاومت" بود. "بشار اسد" در این دیدار تاکید کرد که "جوانان مقاومت" امید این امت هستند. جوانان مقاومت یمن، در تظاهرات ها و راهپیمایی های حمایت از مسئله فلسطین مشارکت دارند و مهمتر از آن، پیروزی های بزرگی را در تمام جبهه ها علیه دشمن سعودی و تجاوز آن به یمن، رقم زده اند.

*جوانان مقاومت یمن، در قبال تجاوز دشمن سعودی چه موضعی دارند؟

جوانان مقاومت یمن از آغاز تجاوز دشمن سعودی به خاک وطن ثابت کردند که از هوشیاری و آگاهی بالایی در مقابله با استکبار جهانی و دشمن متجاوز سعودی برخوردارند. جوانان یمنی با عزمی راسخ، هوشیاری بالا، فداکاری، شجاعت بی نظیر و با جان و مال خود، از خاک وطن در مقابله با دشمن دفاع کردند و آنها امروز نمونه ای درخشان و غرور آفرین برای جوانانی هستند که روحیه مقاومت و اراده پیروزی دارند.

 *تا چه زمانی برای مقاومت علیه دشمن متجاوز به خاک یمن آمادگی دارید؟

 ما از آغاز تأکید کردیم که نه تن به خواری می دهیم و نه در مقابل دشمن تسلیم خواهیم شد. ما با تمام امکانات و با جان و مال خود در مقابل دشمن خواهیم ایستاد. شهادت در راه عزتمندی و دفاع از وطن، آروزی هر شهروند یمنی است. با صدای بلند می گویم: ما همیشه برای مقابله بادشمن متجاوز آماده هستیم و تا جان در بدن داریم، با تمام انواع استعمار مبارزه خواهیم کرد؛ چرا که ما وظیفه داریم از خاک وطن دفاع کنیم، چه آنکه پیروز شویم و مایه عزتمندی و شرافت برای نسل های آینده خود شویم و یا آنکه به وظیفه خود در قبال خداوند و وطن عمل کرده ایم و به کاروان شهدا می‌پیوندیم. ما امروز از هر زمان دیگر قدرتمند تریم و قهرمانان ارتش، بزرگترین حماسه را در مقابل دشمن متجاوز سعودی، آمریکایی، صهیونیستی رقم می زنند.

* مسئله و دغدغه اصلی جوانان مقاومت در یمن چیست؟

 مردم یمنی، جزء ملت های آزاده جهان هستند و عدالت و آزادی مسئله همیشگی آنهاست، مسئله و دغدغه ما، مسئله قدس و فلسطین است. پیش از این در مصاحبه با شبکه "المیادین" نیز گفته ام مردم یمن همیشه بر عهد خود خواهند ماند و هیچ زمانی، نظرشان در قبال مسئله فلسطین تغییر نخواهد کرد. ما این را با وجود جنگ وحشیانه ای که طی سال های گذشته با آن روبه رو بوده ایم ثابت کرده ایم، ولی سعودی های پیرو صهیونیسیم و اتباع اماراتی آن هنوز نفهمیده اند که جنگنده ها، ارتش ها و مزدورانشان هیچ ارزشی ندارد و در مقابل اراده مردم و جوانان مقاوم یمن در دفاع از وطن و در دفاع از مسئله فلسطین کوچکترین فایده ای ندارد.

 *شرایط انسانی و روند درگیری ها در یمن را چگونه می بینید؟

در پی چند سال تجاوز و سکوت سازمان ملل و سازمان های بین المللی و به دلیل محاصره یمن از زمین، هوا و دریا، مردم یمن از شرایط انسانی بسیار بدی رنج می برند و جدای از بیماری های مختلفی که در این کشور شایع شده، بسیاری از مردم حتی یک وعده غذای سالم هم ندارند که تغذیه کنند. سازمان های باصطلاح انسان دوستانه ثابت کرده اند که برای انسانیت ذره ای ارزش قائل نیستند و تمام شعارهایی که می دهند کذب محض و نفاق آمیز است. عربستان و متحدان آمریکایی و صهیونیست آن جنگ وحشیانه ای را علیه مردم یمن به راه انداخته اند که از تمام معیارهای انسانی به دور است و تمام این معیارها را زیر پاگذاشته اند.

در خصوص روند در گیری ها نیز باید بگویم که  درگیری ها به ویژه در ساحل غربی و استان "الحدیده" ادامه دارد و نیروهای یمنی طی روزهای گذشته پیروزی های بزرگی را محقق کرده اند. موشک های یمنی عمق خاک عربستان و مراکز نظامی آنها را هدف می گیرند و انشاء الله طی روزهای آتی پیروزی های غافلگیر کننده و بزرگی را محقق خواهیم کرد. آری آنها به زودی در مقابل پایداری و مقاومت ما شکست خواهند خورد؛ آنها اگر به تاریخ بنگرند، خواهند دید که یمن، گورستان متجاوزان است.

 *چه پیامی را تمایل دارید از این تریبون اعلام کنید؟

سه پیام را از این تریبون اعلام می کنم:

نخست خطاب به آل سعود، آن دست نشاندگان آمریکا و خادمان رژیم صهیونیستی می گویم: اگر ذره‌ای شرافت و استقلال دارید و با مفهوم آزادی و آزادگی آشنایی دارید، به جنگ مسخره خود پایان داده و از خیانت و توطئه علیه انقلاب مبارک یمن دست بردارید.

دوم خطاب به تمام ملت های آزاده و فرزندان شریف امت اسلامی است: با صدای بلند و قاطعانه مواضع آزادیخواهانه و عدالت طلبانه خود را فریاد بزنید و  در مقابل جنگ های ویرانگرانه که طی سال های اخیر سرزمین های اسلامی را فراگرفته و وحشیانه ترین جنگ در طول تاریخ را علیه مردم بی دفاع و مظلوم یمن به راه انداخته است، مانند همیشه با قدرت بایستید.

و در آخر به مردم بزرگ یمن می گویم: ما امروز در قبال جنگی قرار داریم که ما را برده و عبید خود می خواهد؛ ولی ما کسانی هستیم که از مادر، آزاد و آزاده متولد شده ایم . ای فرزندان یمن شما در هر جنگی که وارد شده اید، تاریخ ساز بوده اید، امروز نیز به مقاومت خود ادامه دهید تا انشاء الله آل سعود را از روی زمین محو و سرزمین حجاز را از پلیدی و خباثت آن پاک کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.