مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با تأکید بر این‌که «شهرداری تابع نظر شوراست»، گفت: شورای شهر از ما خواسته وضعیت خصوصی‌سازی را تعیین‌تکلیف کنیم، شهرداری در کلان موافق حفظ خصوصی‌سازی است و حال باید دید که شورای شهر در این زمینه چه تصمیمی می‌گیرد.

شهرداری موافق خصوصی‌سازی است/ نظر شورای شهر ملاک است

حسن جعفری با اشاره به موضع‌گیری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد درباره حفظ خصوص‌سازی در آتش‌نشانی مشهد، اظهار کرد: این موضوع در سه شورا مطرح شده است. در نهایت این موضوع به وزارت کشور رفته و از آن‌ها در این زمینه استفساریه گرفته شده است و نظریه وزارت کشور برای شورا ارسال شده است. هم‌چنین شورای شهر در مصوبه اخیر خود گفته است که شهرداری در قالب یک طرح دوفوریتی جمع‌یندی این موضوع را برای شورای شهر بفرستید تا تصمیم‌گیری کنیم. بر این اساس شهرداری در قالب یک طرح دوفوریتی موضع تعیین‌تکلیف 4 ایستگاه خصوصی آتش‌نشانی و تصمیمات بعدی در این حوزه را به شورا فرستاده است تا در نهایت شورای شهر تصمیم بگیرند که بخش خصوصی در این موضوع چه شرایطی می‌خواهد داشته باشد؛ به کار خود ادامه دهد یا حذف شود.

وی با بیان این‌که «شورای شهر باید نظر خود در این زمینه را اعلام کند»، ادامه داد: شهرداری در این زمینه تمام مواردی که شورا خواسته را آماده کرده و برای شورا فرستاده است و شورا در این زمینه اظهار نظر می‌کند که خصوصی‌سازی ادامه داشته باشد یا حذف کنید. در آن زمان شهرداری تصمیم می‌گیرد که این نیروها بمانند یا تصویه شوند.

جعفری در پاسخ به این پرسش ایسنا که تمایل شهرداری در این زمینه چیست؟، تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی در این زمینه نظر خاصی ندارد و مدیران ارشد شهرداری در این زمینه تصمیم می‌گیرند، با این وجود در حال حاضر نیز نیاز به نیرو داریم که مدیران ارشد شهرداری در این باید زمینه تصمیم بگیرند. نیاز آتش‌نشانی را می‌توان در آزمون سراسری یا به طریق دیگر یا با استفاده از این افراد تأمین کرد. در حال حاضر نمی‌توانیم نظر خاصی در این زمینه بدهیم.

وی افزود: با این وجود ابتدا باید شورای اسلامی شهر مشهد تصمیم خود را بگیرد و بعد از این‌که شورا تصمیم بگیرد، قطعاً در شورا هم بحث خواهد شد که آینده این نیرو به چه طریق می‌خواهد رقم بخورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.