معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از جذب ۵۰۰ نفر کارشناس و محیط‌بان جدید خبر داد و از مدیران سازمان‌های برنامه و بودجه استان ها خواست توجه ویژه‌ای به اعتبارات جاری ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها داشته باشند.

۲۰۰ کارشناس و ۳۰۰ محیط‌بان جذب سازمان محیط زیست خواهند شد

به گزارش قدس آنلاین،کریم شافعی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: ۲۰۰ نفر کارشناس و ۳۰۰ نفر محیط بان جذب سازمان محیط زیست خواهند شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با دوستان اداره استخدامی کل کشور صحبت کرده ام و عزیزان متقاعد شده‌اند که ۳ هزار پست خالی سازمان حفاظت محیط زیست با نیروهای جدید تکمیل شود.

شافعی گفت: البته این کار هنوز نهایی شده است و اگر نهایی شود، تا پایان این دولت حدود ۲۵۰۰ نفر دیگر جذب سازمان حفاظت محیط زیست خواهند شد تا سازمان از نظر نیروی انسانی تامین شود.

وی افزود: به لحاظ لجستیک و تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات محیط بانی هم کمبود داشتیم که در حال رفع شدن است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان دولت این کمبودها رفع شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: در دو حوزه تملک و دارایی، رویکرد دولت و مجلس خوب بود و رشد خوبی داشتیم.

شافعی افزود: برای حل بحران گرد و غبار خوزستان توجه خوبی شد و ۱۵۰ میلیون دلار اختصاص یافت.

وی گفت: البته پدیده گرد و غبار ۲۲ استان کشور را تحت الشعاع خود قرار داده با این ارقام قابل رفع شدن نیست؛ برای حل این مشکل باید رویکرد ملی و فرا ملی  داشته‌باشیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: از نظر جاری مشکل خاصی نداریم، در سطح ملی اعتبارات اختصاص پیدا کرده و در یک تعداد استان های کمبودهایی در بودجه جاری داریم که از این فرصت استفاده می‌کنم از استانداران و مدیران سازمان‌های برنامه و بودجه استان‌ها می‌خواهم توجه ویژه‌ای به اعتبارات جاری ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها داشته باشند.

شافعی گفت: حوزه عملکرد حفاظت محیط زیست در کل کشور است و به همه ۸۲ میلیون نفر ایرانی و به همه طبیعت کشور خدمات می‌دهد و این یک حوزه واقعاً گسترده‌ای است و اگر معادن، صنعت و حمل و نقل را هم به آن اضافه کنیم، نمی‌شود سازمان حفاظت محیط زیست را یک سازمان جمع و جوری دید و این حجم ماموریت نیازمند توجه ویژه ای است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.