صدراعظم آلمان اعلام کرد که مادرید و آتن پذیرفتند که پناهجویانی که در این کشورها ثبت‌نام کرده‌اند اما در مرزهای آلمان و اتریش متوقف شده‌اند را بپذیرند.

توافق آلمان با اسپانیا و یونان در زمینه پذیرش پناهجویان

قدس آنلاین، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد که با اسپانیا و یونان در زمینه پناهجویان توافق حاصل شده است.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، مرکل گفت که در جریان نشست اخیر کشورهای اروپایی گام سازنده‌ای در زمینه سیاست‌های مربوط به پذیرش پناهجویان برداشته شد.

صدراعظم آلمان گفت که اسپانیا و یونان موافقت کردند که پناهجویانی که در این کشورها ثبت‌نام کرده‌اند اما در مرزهای اتریش و یا آلمان متوقف شده‌اند را بپذیرند. مرکل همچنین گفت که با ایتالیا در این زمینه توافقی به دست نیامده است.

مرکل در پایان نشست دو روزه در بروکسل در این مورد به خبرنگاران گفت: «آنچه ما به دست آوریم، بیشتر از انتظار من بود.» صدراعظم آلمان خواستار توافق با آتن و مادرید شده بود تا درخواست‌های محافظه‌کاران آلمان در دولت این کشور را تامین کند.

وی گفت: «ما در پایان راه نیستیم من همیشه گفته‌ام که ما هرگز نمی‌توانیم در زمینه سیاست واحد اروپایی به توافق برسیم اما هر چه ما بیشتر میان خود به توافق می‌رسیم امکان اینکه به راهکار اروپایی برسیم، بیشتر می‌شود و من در این مورد متقاعد شده‌ام.»

مرکل همچنین گفت که این اقدام در چهار هفته آینده  پس از اینکه به جزئیات آن پرداخته شود، اجرایی می‌شود.

سران اروپایی پس از مذاکرات طولانی، سرانجام روز گذشته در زمینه سیاست‌های مربوط به پذیرش پناهجویان به توافق رسیدند.

در این توافق به مراکزی برای پذیرش پناهجویان اشاره شده است. کشورهای اروپایی می‌خواهند مراکزی را ایجاد کنند که روند بررسی درخواست پناهجویان در خاک آنها صورت گیرد و  پیش از اینکه پناهجویان به اروپا برسند، صلاحیت آنها برای پذیرش بررسی شود.

به این منظور به کشورهایی در شمال آفریقا و غرب آسیا پیشنهاد کمک مالی می‌شود تا در این کشورها مراکز غربالگری ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.