قدس آنلاین: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی در اولین روز از هفته صرفه جویی در مصرف برق عنوان کرد: مشترکین کشاورزی، خانگی و صنعتی بیشترین مصرف در سطح استان را دارند که بیش از نیمی از آن مربوط به مشترکین کشاورزی است.

نیمی از مصرف برق اختصاص به مشتریک کشاوری دارد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی با بیان این نکته که با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش میزان بارندگی به خصوص در سال گذشته که باعث کاهش تولید در بخش نیروگاه های برق آبی شده است، گفت : همکاری مردم با سیاست های اصلاح الگوی مصرف برق به ویژه مدیریت مصرف در ساعات اوج بار کمک شایانی به این صنعت برای تأمین برق مطمئن و پایدار برای تابستان ۹۷ خواهد کرد.

محمدرضا مزینی افزود : در همین راستا هفته دوم تیرماه ( ۹ الی ۱۵ تیر) به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف برق در استان خراسان نامگذاری و امید است با همراهی و مشارکت مردم شاهد تداوم خدمات صنعت برق و برقراری مطلوب جریان انرژی در تمامی مناطق باشیم.

 وی با ذکر این نکته که هر یک از روزهای هفته نامگذاری و شعار ویژه ای با توجه به مشارکت اقشار و گروه های مختلف از جمله اصحاب رسانه، صاحبان صنایع و اصناف، کشاورزان، خانواده ها، مسئولین و کارمندان ادارات و سازمان ها و... در نظرگرفته شده، برگزاری جلسات آموزشی و نشست های تخصصی با هر یک از اقشار جامعه، انعقاد تفاهم نامه های همکاری، اطلاع رسانی و توزیع بسته های آموزشی، تبلیغات میدانی و حضور باشکوه در نماز جمعه را از برنامه های این هفته برشمرد.

وی با بیان این نکته که شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی به حدود یک میلیون و دویست و چهل هزار مشترک در سطح استان خراسان رضوی (بجز حوزه توزیع برق مشهد) ارایه خدمت می کند افزود: مشترکین کشاورزی، خانگی و صنعتی بیشترین مصرف در سطح استان را دارند به گونه ای که حدود ۵۲ درصد از مصرف برق در سطح مشترکین توزیع برق خراسان رضوی به کشاورزی، ۲۴ درصد به مصارف خانگی و حدود ۱۳ درصد به بخش صنعتی اختصاص دارد. وی با بیان این مطلب که ساعات اوج بار در فصل تابستان از حدود ۱۱ صبح الی ۱۵ و از ساعت ۱۹ الی ۲۳ می باشد، افزود: در صورتی که مشترکین گرامی مصارف خود را به ساعات غیرپیک بار منتقل کنند و در این ساعت از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند قطعاً مشکلی در تأمین برق نخواهیم داشت.

مدیر عامل توزیع برق استان خراسان رضوی خطاب به مشترکین خانگی در سطح استان گفت: مشترکین گرامی می توانند با رعایت چند نکته مهم ضمن کمک به صنعت برق در تأمین انرژی لازم، صرفه جویی خوبی در هزینه های برق مصرفی خانوار نیز داشته باشند. وی استفاده از لامپ های کم مصرف و LED استاندارد، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف از قبیل ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی و... در ساعات پیک بار (۱۱ الی ۱۵ و ۱۹ الی ۲۳)، توجه به برچسب انرژی در هنگام خرید لوازم برقی، استفاده از دور کند کولرهای آبی و نصب سایبان را به عنوان مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف برق معرفی کرد و در خصوص استفاده از کولرهای گازی که متاسفانه به شکل نامناسبی رواج پیدا کرده، استفاده از انواع کولرهای استاندارد کم مصرف و توجه به تنظیم دمای مناسب خنکی ( ۲۳ تا ۲۵ درجه) را ضرروی دانست.

مزینی همچنین با اشاره به پروژه های کاهش پیک بار در بخش های کشاورزی و صنعتی همکاری این دو بخش را بسیار مهم و ضروری توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود با توجه به طرح های تشویقی خوبی که تعریف شده شاهد همکاری مناسبی از سوی این عزیزان باشیم. مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی ادامه داد : پیک بار شرکت در سال گذشته ۵/۱۳۲۶ مگاوات بود که با همکاری و همراهی مشترکین صنعتی، کشاورزی، اداری و تجاری در طرح های تشویقی پیک سایی و با مدیریت و مصرف بهینه برق از سوی مشترکین خانگی، در تابستان سال گذشته از بابت کمبود تولید، خاموشی نداشتیم که امیدواریم با همکاری مردم، از پیک برق تابستان سال جاری نیز به خوبی گذر نماییم.

 وی از صاحبان چاه های کشاورزی و صنایع استان دعوت کرد با انعقاد قرارداد همکاری با شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی در بازه زمانی پیک بار تابستان، ضمن کمک به صنعت برق از تخفیف ها و پاداش های در نظر گرفته شده بهره مند شوند. وی در ادامه همکاری ادارات و نهادهای دولتی و همچنین واحدهای تجاری را در مدیریت مصرف برق خواستار شد و با تأکید بر این نکته که کارکنان صنعت برق استان خراسان تمامی تلاش خود را به منظور تأمین برق مطمئن و پایدار به کار خواهند گرفت، ابراز امیدواری نمود، مشارکت همگانی و مسئولیت پذیری تمامی اقشار جامعه در مدیریت صحیح انرژی برق را شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.