اهواز- مدیر عامل شرکت نفت و گاز کارون گفت: در راستای بهبود شرایط تولید، کاهش گازسوزی و صیانت از محیط زیست ۲ اصلاحیه اساسی عملیاتی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون انجام شد.

انجام ۲ طرح اصلاحی با هدف کاهش گازسوزی در شرکت نفت کارون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز کارون، محسن دهانزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: این اصلاحیه‌ها با هدف جلوگیری از سوزانده شدن گاز، بهبود شرایط فرآورشی و صیانت از محیط زیست در خردادماه سال جاری در کارخانه گاز مایع ۶۰۰  این شرکت صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم صورت گرفته طرح اصلاحی مسیر کنارگذر گاز اصلی کارخانه گاز مایع ۶۰۰ بود که تا قبل از این اقدام و بدلیل نحوه طراحی اولیه در هنگام نصب صفحات مسدودکننده در آغاز تعمیرات اساسی و در هنگام برداشت این صفحات، حجمی حدود ۸/۱ میلیارد فوت مکعب از گاز سوزانده می‌شد که علاوه بر هدررفت منابع، آلودگی محیط زیست اطراف کلانشهر اهواز را نیز به دنبال داشت که با استفاده از حدود ۹۰ متر لوله و اتصالات "۲۴ و دو عدد شیر "۲۴ و "۳۶ این اصلاحیه به مرحله اجرا درآمد و جلوگیری از هدر رفت گاز و آلودگی هوا را به دنبال دارد.

دهانزاده  تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که واحد عملیات کارخانه گاز و گاز مایع ۶۰۰ با آن مواجه بود، عدم وجود مسیر کنارگذر شیر هیدرولیکی گاز خروجی کارخانه به طرف واحدهای پایین دست شرکت ملی مناطق نفتخیز بود که در هنگام عدم عملکرد مناسب شیر مذکور، به ناچار کل گاز به سمت مشعل هدایت می‌شد. برای رفع این مشکل و در راستای حفظ محیط زیست و حفاظت از سرمایه‌های ملی، طرح اصلاحیه مسیر کنار گذر شیر خروجی گاز سبک نیز در دستور کار قرار گرفت و با موفقیت اجرا شد.

وی با اشاره به این مطلب که هر دو طرح اصلاحی توسط واحد عملیات گاز و گاز مایع شرکت نفت و گاز کارون پیشنهاد و با همکاری مهندسی گاز و گاز مایع مناطق نفتخیز جنوب و اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات کارون دستورالعمل اجرایی آن تهیه شده و توسط تعمیرات خطوط لوله کارون انجام شد، اظهار کرد: این دو طرح مهم اصلاحی با هدف کاهش گازسوزی و صیانت از محیط زیست در خرداد سال جاری و در ماه مبارک رمضان و گرمای طاقت فرسای جنوب و همزمان با انجام تعمیرات اساسی کارخانه گاز مایع ۶۰۰ صورت گرفته است که تلاش‌های کارشناسان مدیریت عملیات این شرکت در انجام این اصلاحیه‌ها قابل تقدیر است.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بزرگترین شرکت بهره‌بردار تابع مناطق نفتخیز جنوب است که مسئولیت راهبری و تولید صیانتی نفت، گاز و مایعات گازی را با تولید روزانه بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار بشکه نفت خام برعهده ‌دارد. همچنین این شرکت با تولید روزانه ۶۰ هزار بشکه گاز مایع (NGL ) و ۶۵۰ میلیون فوت مکعب گاز سبک، یکی از تامین کننده‌های اصلی خوراک شرکت‌های پتروشیمی مارون و بندر امام محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.