همدان _ نخستین جلسه شورای هماهنگی پایگاه های مقاومتی بسیج صنعت برق منطقه غرب کشور با حضور صحرا پور فرمانده بسیج شرکت توانیر به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان برگزار شد .

نخستین جلسه شورای هماهنگی پایگاه های مقاومتی بسیج صنعت برق منطقه غرب کشور برگزار شد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، نخستین جلسه شورای هماهنگی پایگاه‌های مقاومت بسیج صنعت برق منطقه غرب کشور با حضور صحراپور فرمانده بسیج شرکت توانیر، مرادی‌مجد مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، امیری فرمانده بسیج ادارات استان همدان و فرماندهان پایگاه‌های بسیج‌ شرکت برق منطقه‌ای غرب، شرکت برق منطقه‌ای باختر، شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، کردستان، ایلام، مرکزی و لرستان به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان برگزار شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این جلسه با اشاره به وضعیت صنعت آب و برق استان اظهار داشت: ۸۲ درصد مشترکین برق استان در بخش خانگی، دو درصد کشاورزی، ۴ درصد اداری و عمومی، یک درصد صنعتی و ۱۱ درصد نیز در بخش تجاری و سایر مصارف هستند.
محمدمهدی شهیدی با بیان اینکه بخش کشاورزی با ۳۸ درصد مصرف انرژی بالاترین مصرف را به خود اختصاص داده است، گفت: بخش خانگی نیز ۳۵ درصد، اداری و عمومی ۱۰ درصد، صنعتی ۱۱ درصد و تجاری و سایر مصارف نیز ۶ درصد مصرف انرژی برق دارند. 
وی افزود: بیشترین ورود ما نیز در بخش کشاورزی بوده که در این راستا طی سال گذشته با اقدامات انجام شده توانستیم ۱۰۰ مگاوات در پیک کاهش دهیم که نتیجه آن بخشودگی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی کشاورزان بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به مزایای کاهش مصرف گفت: سرمایه اولیه برای تولید هر یک مگاوات ساعت برق، حدود یک میلیون دلار است اما برای بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق به همین میزان، یک پنجم این مبلغ لازم است.
وی ادامه داد: سرانه مصرف مشترک خانگی در استان همدان یک هزار و ۸۵۵ کیلووات ساعت در سال ۹۶ است که نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است و این امر نشأت گرفته از اعمال مدیریت مصرف در بخش خانگی است.
شهیدی با اشاره به شاخص شدت مصرف انرژی عنوان کرد: این شاخص نشان‌دهنده میزان مصرف انرژی برای تولید یک کالا و یا یک خدمت مشابه است که شدت مصرف انرژی در ایران ۱.۲ برابر روسیه، ۹ برابر ژاپن و ۴ برابر لبنان است.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف ابراز داشت: رشد جمعیت، رشد بالای مصرف انرژی با توجه به الگوی ناصحیح مصرف انرژی، استفاده بی‌رویه از انرژی‌های فسیلی و لزوم حفظ امنیت اقتصادی کشور و مدیریت منابع مالی در راستای توسعه زیرساخت‌ها از جمله مواردی است که اهمیت ضرورت مدیریت مصرف را می‌رساند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: ساعت اوج مصرف در استان همدان از ۱۲ تا ۱۶ در روز و از ساعت ۲۰ تا ۲۴ در شب است.
*عقد قرارداد احداث ۷۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در همدان
وی با اشاره به اجرای طرح‌های تشویقی افزود: امسال نیز با عقد تفاهمنامه با کشاورزان در صورتی که مشترکین دارای چاه‌های آب کشاورزی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه به مدت ۳۱ روز موتور چاه آب خود را در ساعت اوج بار خاموش کنند شامل بخشودگی در بهای برق مصرفی می‌شوند.
شهیدی با اشاره به طرح‌های تشویقی بخش اداری و تجاری، صنایع وابسته به کشاورزی، ایستگاه‌هایCNG و ایستگاه‌های پمپاژ آب شرب در فصل تابستان یادآور شد: طرح‌های تشویقی کاهش پیک بار در بخش صنعتی نیز شامل انتقال تعطیلات و تعمیرات سالیانه، جابجایی شیفت کاری، بکارگیری مولد اضطراری و... است.
وی در ادامه با اشاره به  اقدامات صورت گرفته در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار داشت: در شرکت توزیع برق استان ۲۵ کیلووات و در مساجد و مدارس نیز ۱۵۰ کیلووات انرژی خورشیدی نصب شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اضافه کرد: ۵ نیروگاه ۷ مگاواتی نیز از سال ۹۵ تاکنون وارد مدار شده و حدود ۳۵ مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان است.
وی عنوان کرد: همچنین تا پایان سال ۹۷ حدود ۷۰ مگاوات عقد قرارداد شده که از طریق ساتبا پیگیر هستیم تا به نتیجه برسد.
شهیدی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری بین شرکت توزیع نیروی برق و سازمان بسیج ادارات استان همدان گفت: امید است با استفاده از ظرفیت بسیج ادارات استان بتوانیم با موفقیت برنامه مدیریت مصرف در این بخش را پیگیری کنیم.
وی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار مگاوات از ظرفیت مصرف در بخش سرمایشی است، تصریح کرد: از این میزان حدود ۴ هزار مگاوات در بخش اداری مصرف می‌شود و بخش عمده مخاطبان ما در این بخش اگر مدیریت مصرف داشته باشند موجب کاهش مصرف خواهند شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان همدان استفاده از کولرهای آبی در استان بهینه بوده و این امر را نیز در قالب دستورالعمل ابلاغ کردیم.
* نفوذ ایران در منطقه، مسئله‌ای که دشمن نمی‌تواند از آن بگذرد
فرمانده بسیج ادارات استان همدان نیز در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به رویداد همدان ۲۰۱۸ اظهار داشت: در حال حاضر استان همدان در حال آماده شدن برای رویداد ۲۰۱۸ و میزبانی ۱۳۰ سفیر از کشورهای آسیایی است که باید از این فرصت برای معرفی استان استفاده کنیم.
سرهنگ احد امیری با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور تصریح کرد: دشمن بر موضوع اقتصادی کشور خیمه زده و رگه‌های آن نیز در برخی از قسمت‌های تخصصی ما کاملاً مشهود است.
وی یادآور شد: دشمن خود را در یک جغرافیای کوچک گرفتار کرده و دست و پا می‌زند تا رها شود اما برایش امکان ندارد.
فرمانده بسیج ادارات استان همدان با بیان اینکه به دست و توان شما متخصصین پشت دشمن به زمین مذلت خواهد رسید، گفت: امروز شرق مدیترانه با حزب الله است و قاعده قدرت ما گسترش یافته و به وسعت آسیا است.
وی اضافه کرد: مسئله‌ای که دشمن نمی‌تواند از آن بگذرد نفوذ ایران در منطقه است که اگراراده کند این جنگ به طوفانی برای سردمداران استکبار تبدیل می‌شود.
* شرایط کار در صنعت برق با روحیه بسیجی عجین شده است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیج شجره طیبه است که با تفکر معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) پایه‌ریزی شد، با اشاره به آینده‌نگری امام(ره) اظهار داشت: بسیج به عنوان یک مشکل‌گشا در جامعه است و زمانی که بحث نظامی بود در جبهه‌ها حضور یافت و امروز نیز به عنوان سربازان سنگر اقتصاد کشور ایفای نقش می‌کند.
علیمراد مرادی‌مجد با اشاره به عملکرد شرکت‌های توزیع با روحیه بسیجی عنوان کرد: ماهیت ما در صنعت برق ذاتاً بسیجی است و این امر را همواره ثابت کرده‌اند.
وی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه گفت: به محض وقوع زلزله ۱۵ شرکت توزیع برق خودجوش نیرو اعزام کردند و به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشتند که این جز تفکر و روحیه بسیجی چیزی نیست. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه شرایط کار در صنعت برق با روحیه بسیجی عجین شده است، افزود: در حال حاضر نیز کاهش پیک یکی از دغدغه‌های برق در تابستان است و با توجه به اینکه مصرف انرژی از تولید پیشی گرفته و توازن تولید و مصرف برهم خورده است، باید با کار بسیجی و جهادی در این موضوع وارد شد. 
وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی راهکارهای مدیریت مصرف در بخش اداری تصریح کرد: امید است با کمک بسیج امسال نیز مانند سال‌های گذشته بتوانیم تابستان را بدون خاموشی بگذرانیم.
* باید با انسجام و هماهنگی توطئه دشمنان را خنثی کنیم
فرمانده بسیج شرکت توانیر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: یکی از شاخص‌های پیروزی انقلاب اسلامی وحدت و یکپارچگی ملت ایران بود.
هاشم صحراپور افزود: اکثریت ابرقدرت‌ها با توجه به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی منافعشان در خطر بود، عزم و همت خود را جزم کردند تا این کشور را نابود کنند که نتوانستند.
وی با اشاره به اینکه برق حرف اول را در دنیا و کشور و جامعه ما می‌زند، گفت: همکاران ما در وزارت نیرو کارکنان گمنام و بسیجی هستند که تمام تلاش خود را برای خدمات‌رسانی به مردم به کار گرفته‌اند.
فرمانده بسیج شرکت توانیر ادامه داد: با ورود تفکر بسیجی و کار جهادی طی سه سال گذشته ۸ تا ۱۲ درصد کاهش مصرف داشتیم که این مهم میلیاردها تومان صرفه‌جویی به همراه داشت.
وی با اشاره به اقدامات بسیج در حوزه برق و مدیریت مصرف آن تصریح کرد: ما الگوی مشارکت بسیج در صرفه‌جویی انرژی شده‌ایم و این افتخاری برای ما است.
صحراپور با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی پایگاه‌های مقاومت بسیج صنعت برق منطقه غرب کشور به عنوان پایلوت گفت: باید در این شورا مشکلات استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد و استان‌ها منسجم با هم کار را دنبال کنند.
وی با بیان اینکه با انسجام و هماهنگی باید توطئه دشمنان را خنثی کنیم، ابراز داشت: ۷۵ درصد همکاران ما بسیجی هستند که باید از این پتانسیل قوی استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.