قدس آنلاین: رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس برای شتاب گرفتن طرح بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی و کیفیت این بافت به ویژه در بحث حفظ آثار میراثی، حمایت‌های لازم را از آن خواهد کرد.

مجلس از بازسازی بافت اطراف حرم رضوی حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام احمد مازنی جمعه در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از بافت فرسوده اطراف حرم رضوی افزود: در جریان اجرا و بازسازی این بافت آثار تاریخی و میراثی باید حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای سرعت بخشیدن به این طرح نیاز است، بیان کرد: ساخت و ساز مستمر، زائران و مجاوران را آزار می‌دهد لذا برای رفاه حال زائران و مردم باید این پروژه سرعت گیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حفظ میراث فرهنگی و پیوست فرهنگی از دیگر دغدغه برای این بافت است که البته لحاظ شده و در جریان اجرای طرح باید مراقب بود که به میراث فرهنگی آسیبی نرسد.

مازنی افزود: در اجرای این طرح هماهنگی خوبی بین ارکان تصمیم ساز و مجری وجود دارد و باید دستگاه‌های مختلف فراتر از مسائل بخشی و سازمانی با هماهنگی این پروژه را دنبال کنند.

وی ادامه داد: ضرورت بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی از دهه ۵۰ احساس شد و سال ۷۱ مطالعات طرح انجام و عملیات اجرایی آغاز شد و این طرح تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه‌ها و طرح‌های عظیمی در ۴۰ سال گذشته اجرا شده و یا در حال انجام است ولی متاسفانه به دلیل تبلیغات سوء دشمن در فضای جنگ روانی و سوء تدبیر خودمان دیده نمی‌شود.

وی به ثبات مدیریت در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خراسان رضوی تاکید و تصریح کرد: در این نهاد باید ثبات مدیریتی وجود داشته باشد تا طرح‌ها به خوبی محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.