قدس آنلاین: گردهمایی تسهیلگران و اعضای صندوق‌های خرد زنان روستایی شهرستان که در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی باحضور ۵۰ تسهیلگر زن روستایی برگزارشد.

تقدیر از تسهیل گران و اعضای صندوق‌های خرد زنان روستایی در مشهد

در این گردهمایی که از مدیران عامل صندوق‌های خرد اعتباری روستایی بواسطه اجرای طرح‌های موفق کارافرینی تقدیر شد،موسوی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تقدیر و تشکر از زنان فعال در عرصه اقتصاد روستا گفت: زنان روستایی آموزش پذیرتر از مردان هستند و اکثریت زنانی که به جلسات و کارگاه‌های اموزشی دعوت می‌شوند در جلسات شرکت کرده و آموزش‌های داده شده را به خوبی انتقال می‌دهند.

وی افزود: تعامل زنان با مردان در انجام فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند در عبور از مشکلات پیش روی بخش کشاورزی چاره ساز باشد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت  اموزش و ترویج نقش اساسی در تمامی بخش‌های جهاد کشاورزی ایفا می‌کند به نحوی که در موضوعاتی مانند اصلاح الگوی کشت در جهت استفاده بهینه از آب با فعالیت‌های ترویجی مناسب توانسته ایم گام‌های خوبی برداریم.

 خانم کاشف کارشناس ترویج کشاورزی در ادامه این گردهمایی با تعریف وظایف زن تسهیل گر روستایی آن‌ها را پیشتازان توسعه در بخش کشاورزی دانست وگفت: بعد از ۲۰ سال برنامه ریزی توسعه روستایی سکوت زن روستایی شکسته شد و امیدواریم با پتانسیل بالایی که زنان روستایی دارند و با مشارکت و همکاری ایشان وضعیت اقتصادی و اجتماعی در روستاها بهبود پیدا کند.

درادامه این گردهمایی خانم نورافشان کارشناس ارشد روانشناسی در خصوص لزوم توجه به اقتصاد و وضعیت رفاهی خانواده‌های روستایی از دیدگاه روانشناسی و آقای ابوالحسنی کارشتاس حسابداری در مورد کاربرد حسابداری در صندوق‌های خرد روستایی و حسابداری به زبان ساده آموزش‌های لازم را به حاضرین ارائه دادند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.