بشرویه- معاون فرماندار بشرویه خاطرنشان کرد: ادارات نباید صرفا در یک کلام پاسخ منفی برای خواسته مراجعه‌کننده بدهند بلکه باید با توضیح کامل راهنمایی و ارشادات لازم پاسخ مناسب و درخور شان به ارباب رجوع داده شود.

مسئولان ادارات تلاش جدی تری در راستای تکریم ارباب رجوع داشته باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، "علی شفیعی" در نشست صیانت از حقوق شهروندی و همچنین برنامه ریزی هفته حجاب و عفاف که با حضور مسئولان در محل سالن فرمانداری برگزار شد با اشاره به اینکه صیانت از حقوق شهروندی لازمه کار است خاطر نشان کرد: در خصوص صیانت از حقوق شهروندی گروه ناظر شکل گرفته و در ادارات مسائل مربوط به این برنامه ها نظارت کامل می‌شود.

معاون فرمانداری بشرویه خاطرنشان کرد: اداراتی که کلیه موارد حقوق شهروندی را انجام دهند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه در صیانت از حقوق شهروندی باید تمام مراحل ارجاعی و دریافت پاسخ فراهم  شود خاطرنشان کرد: ادارات نباید صرفا در یک کلام پاسخ منفی برای خواسته مراجعه‌کننده بدهند بلکه باید با توضیح کامل راهنمایی و ارشادات لازم پاسخ مناسب و درخور شان به ارباب رجوع داده شود.

 وی افزود: دستگاه‌های اداری اطلاعات کافی در خصوص برنامه‌های کاری خود را به مراجعین بدهند.

معاون فرماندار بشرویه با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به سیستم مکانیزه و اتوماسیون اداری نیاز به رفت و آمد ارباب رجوع نیست خاطرنشان کرد :با توجه به سیستم اتوماسیون نیازی به حضور ارباب رجوع به واحدهای اداری مختلف نیست مگر در خصوص مسائل کارشناسی که آن هم پس از مراجعه به میز خدمت باید کارشناسان پاسخگو باشند .

شفیعی افزود: مدیران دستگاه‌ها دستورعمل های ۹ گانه ابلاغی برای تکریم ارباب رجوع را اجرایی کند و میزخدمت در بشرویه و ادارات مربوطه باید به مرحله عملیاتی برسد.

 در ادامه این نشست مرتضوی بخشدار ارسک هم خاطرنشان کرد: در بخش ارسک در رابطه با تکریم ارباب رجوع بخشداری به عنوان نمایندگی ادارات باید پاسخگوی همه مراجعین باشد که لازم است ادارات نسبت به پاسخگویی ارباب رجوع تلاش بیشتری داشته باشند تا از مراجعه و رفت و آمدهای تکراری جلوگیری شود.

 همچنین "حسن قلی پور "رئیس اداره بهزیستی بشرویه نیز در خصوص رعایت حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: در مسئله رعایت حقوق شهروندی موضوع مناسب سازی ادارات در دستور کار داشته‌ایم که اکثریت  ادارات که موظف به اجرای دستورالعمل های مناسب سازی بوده اند اقدامات مناسبی را انجام داده اند.

 وی افزود: راه اندازی میز خدمت در اداراتی کاربرد دارد که بیشترین کارشناسان را دارند و در ادارات با جمعیت اداری زیر ۱۰ نفر کارایی بالایی نخواهد داشت .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.