همدان-رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنافع طبیعی استان همدان با بیان اینکه ضریب دریافت پروانه بهره برداری در بخش دام و طیور ۳۲ درصد است ،گفت :یک سوم متقاضیان احداث واحدهای پرورش دام وطیور موفق به اخذ پروانه بهره برداری شدند که این عدد راضی کننده نیست

۳۲ در صد پروانه بهره برداری در بخش دام و طیور درآستان همدان دریافت شده است
به‌گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا ابراهیمی ، با بیان اینکه تا کنون ۱۴۲۳ پروانه بهره‌برداری در حوزه دام و طیور صادر شده است، اظهار کرد: از ابتدای تشکیل سازمان نظام مهندسی کشاورزی در استان ۲۳۳۱ پروانه بهره‌برداری صادر شده که از این میزان، ۱۴۲۳ فقره مربوط به بخش دام و طیور بوده که ۶۱ درصد واحدهای تولیدی استان را شامل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از واحدهای تولیدی استان مربوط به واحدهای آبزی‌پروری و شیلات است، افزود: ۵۵۳ پروانه در بخش شیلات صادر شده به‌طوریکه ضریب دریافت پروانه در این بخش ۸۳ درصد و بیش از متوسط استان است.
ابراهیمی ضریب متوسط اخذ پروانه در بخش کشاورزی استان را ۵۰ درصد دانست و گفت: در بخش مراکز خدماتی ۹۷ درصد از متقاضیان موفق به اخذ پروانه شدند که مسلماً وجود این واحدها باعث ارتقاء کیفی در واحدهای دام و طیور می‌شود.
وی یکی از دلایل پایین بودن ضریب دریافت پروانه در استان را طولانی بودن روند اداری اخذ مجوز اعلام کرد و ادامه داد: باید گیر و دارهای اداری را در استان حل کنیم به‌طوریکه برخی از دستگاه‌ها برای پاسخ به استعلامات زمان زیادی نیاز دارند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان خاطرنشان کرد: ۳۵۴ پروانه گاوشیری، ۲۸۷ پروانه گوساله‌پرواری، ۴۸ پروانه گوسفند داشتی و ۱۰۳پروانه گوسفند پرواری در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان صادر شده است.
ابراهیمی با بیان اینکه در ۴ سال گذشته ۹ پروانه بهره‌برداری واحدهای دام و طیور استان باطل شده است، تصریح کرد: دوست نداریم پروانه‌های بهره‌برداری باطل شود بلکه می‌خواهیم شرایط تولید برای واحدها فراهم شود.
وی با تأکید براینکه یکی از اقدامات سازمان نظام مهندسی در راستای صدور پروانه بهره‌برداری تهیه طرح تولیدی است، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی برای کمک به متقاضیان به منظور راه‌اندازی واحد تولیدی با توجیه اقتصادی اقدام به ارائه طرح کرده است و حتی واحدهایی که فاقد طرح‌های استاندارد هستند را نیز اصلاح می‌کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی استان همدان در سال ۸۱ فعالیت خود را در استان همدان آغاز کرده است، یادآور شد: درحال حاضر ۲۱ رشته مرتبط با بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست تحت پوشش این سازمان قرار دارند و ۴۴۰۱ نفر در این قالب ساماندهی شده است.
وی با بیان اینکه از ۴۴۰۱ عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان ۵۵۸ نفر معادل ۱۲ درصد اعضای سازمان در رشته علوم دامی و ۲ نفر در شیلات فعالیت دارند، گفت: براساس خوداظهاری اعضای سازمان نظام مهندسی ۲۶۸ نفر معادل ۴۸ درصد اعضای سازمان جویای‌کار بوده و مابقی بازنشسته یا نیروهای دولتی بوده و یا در بخش تخصصی فعالیت دارند.
منبع ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.