کرج- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز با بیان اینکه به ازای هر درجه افزایش دما ۱۵۰۰مگاوات بار بر شبکه افزایش می یابد، گفت: اگر مردم ۱۰درصد در برق کاهش مصرف داشته باشند خاموشی نخواهیم داشت.

۱۰درصد صرفه جویی مردم مانع قطعی برق می شود
ناصر اسکندری عصر روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی که در استانداری البرز برگزار شد اظهار کرد: در سال ۹۶ در سطح کشور۴۵۰ هزار مگاوات ظرفیت مصرف برق بود که در سال جاری به ۴۶۵ هزار مگاوات افزایش یافته است.
وی افزود: میزان رشد مصرف برق در استان البرز از میانگین کشوری بالاتر است به همین منظور نیاز است تا مردم و صنایع صرفه جویی بیشتری داشته باشند.
اسکندری با بیان اینکه  اوج مصرف برق در  البرز در ساعان ظهر بیشتر شده است، گفت: این نشان دهنده صنعتی شدن بار مصرف در این استان است.
وی ادامه داد: در سال ۹۷ پیش بینی شده تا با کاهش بار مصرف کنندگان از مشوق هایی برخوردار شوند.
اسکندری پیش بینی کرد برای سال ۹۷ در اوج مصرف نیاز به یک هزار و ۳۸۴ مگاوات برق در البرز است ودر ادامه گفت: به ازای هر درجه افزایش دما ۱۵۰۰مگاوات بار بر شبکه افزایش می یابد.
وی با تاکید بر اینکه از ادارات انتظار داریم روشنایی را به حداقل برسانند، گفت: دمای سرمایشی را کمتر کنند و استفاده از مولد اضطراری از ساعت ۱۲ تا ۱۸ بکار گرفته شود همچنین تغییر ساعت اداری در روزهای اضطراری در دستور کار قرار گیرد.
وی در پایان با بیان اینکه اگر مردم ۱۰درصد در برق صرفه جویی کنند خاموشی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد:شرکت توزیع برق البرز بیش از یک میلیون و۲۰۰ هزار مشترک دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.