همدان - رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان اظهار کرد: همدان نیازمند تغییر نگرش نسبت به محصولات کشاورزی والگوی مصرف است.

همدان نیازمند تغییر نگرش نسبت به محصولات کشاورزی والگوی مصرف است
به‌گزارش قدس آنلاین ، دکتر قاسم اسدیان ،با بیان اینکه صداوسیما خیلی می‌تواند در تغییر ذائقه مردم تأثیر بگذارد، اظهار کرد: قسمت عمده مصرف مردم گوشت مرغ و گوسفند است و از دیگر محصولات دام و طیور استفاده نمی‌شود در صورتی‌که پتانسیل تولید آن در کشور وجود دارد.
وی با اشاره به پرورش حیوانات سمی مانند مار و عقرب، ادامه داد: پرورش زنبورعسل، عقرب و مار برای تولید زهر و پوست و سم انجام می‌شود.
اسدیان با تأکید بر اینکه استان همدان نیازمند تغییر نگرش نسبت به محصولات کشاورزی و الگوی مصرف است، خاطرنشان کرد: استفاده از الاغ در تولید شیر، عنبر نسا و پوست در داروسازی در استان همدان در شرف انجام است.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان با اشاره به اینکه با تنوع‌بخشی در مصرف بخش عظیمی در تولید این محصولات فعال می‌شود، بیان کرد: اگر تنوع‌بخشی در تولید محصولات دام و طیور نداشته باشیم دچار مشکل خواهیم شد.
وی با تأکید بر اصلاح نژاد بر روی گوسفند مهربان، یادآور شد: با چند شرکت درباره اصلاح نژاد گوسفند مهربان صحبت کردیم و این اصلاح باید انجام شود تا حذف دمبه و چندقلوزایی داشته باشیم.
اسدیان با بیان اینکه در خیلی از مسائل نگاه اقتصادی نداریم، بیان کرد: مجموعه تولیدی تفکر و دانش عمیقی باید داشته باشد و کسانی‌که وارد این بخش می‌شوند باید آگاهی و توانایی داشته باشند.
منبع ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.