اصفهان- رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی ۴۰۰ نقطه فضای بی دفاع شهری در شهر اصفهان خبر داد و گفت: طی تفاهم نامه صورت گرفته با معاونت پژوهشی شهرداری اصفهان، متولیان امور شهری در صدد رفع این فضاها و معضلات موجود در آنها برآمده اند.

شناسایی ۴۰۰ نقطه فضای بی‌دفاع شهری در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ علیرضا سعیدی در این باره گفت: محققان و پژوهشگران معتقدند وجود فضاهای بی دفاع شهری نقش بسزایی در زمینه سازی وقوع جرایم و بزهکاری دارند و بایستی دستگاه های مسئول و متولیان امور شهری نسبت به رفع این نقاط اقدام جدی کنند.

وی افزود: فضاهای بی دفاع شهری شامل ساختمان های مخروبه، حمام های قدیمی، حاشیه های شهر، نقاط کور در پارک ها، مناطق فاقد روشنایی، کوچه های بن بستی که گشت های شهری در آنجا تردد نمی کنند، نقاط کم تردد و آسیب پذیر و همچنین بافت های فرسوده و... است که هر کدام از آنها می تواند محلی برای وقوع جرم باشد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: براساس نظریه پنجره های شکسته، هر جایی که بی نظمی حاکم و از طراحی محیطی مناسبی برخوردار نباشد باعث می شود تا انگیزه جرم و بزهکاری در بین افراد خلافکار بروز کند.

سرهنگ سعیدی خاطر نشان کرد: بر این اساس تفاهم نامه ای با معاونت پژوهشی شهرداری اصفهان منعقد کرده ایم و قرار است تا پلیس فضاهای مذکور را به شهرداری اعلام و مسئولان مربوطه نیز نسبت به رفع آن ها اقدام کنند.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی با اشاره به برگزاری چندین نشست اندیشه ورزی با کارشناسان امور شهری گفت: تا کنون بیش از ۴۰۰ نقطه فضای بی دفاع شهری در شهر اصفهان شناسایی شده که شهرداری نیز در صدد رفع این فضاها و معضلات موجود در آنها برآمده و توفیقات خوبی هم در این زمینه به دست آمده است و امیدواریم با رفع این معضلات شاهد پیشگیری از آسیب ها و جرایم در شهر با فرهنگ اصفهان باشیم.

توقیف محموله میلیاردی لوازم‌خانگی قاچاق در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله لوازم‌خانگی خارجی به ارزش ۳ میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ محمدحسین بابا کلانی گفت: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به مقصد تهران درحرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد۵۵۰ کارتن لوازم‌خانگی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ باباکلانی از دستگیری راننده خودرو در این زمینه خبر داد و بیان داشت: ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد ریال اعلام‌شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به اینکه متهم به مراجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تخطی از سرعت مطمئنه مرگ راننده اویکو را رقم زد

رئیس پلیس راه استان اصفهان از واژگون شدن یک دستگاه کامیون کشنده اویکو در محور قامشلو-مجلسی و فوت راننده خودرو خبر داد و گفت: ماموران پلیس راه اصفهان-شیراز از واژگون شدن یک دستگاه کامیون کشنده ولوو در محور قامشلو- مجلسی مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

سرهنگ حسین پورقیصری ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی که ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب گذشته اتفاق افتاد راننده ۴۴ ساله تریلر فوت شد.

سرهنگ پورقیصری افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادف جاده ای عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است.

کشف ۲۳ تن برنج قاچاق در سمیرم

مأموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشنده ولوو ۲۳ تن برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم اظهار کرد: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم یک دستگاه کامیون کشنده ولوو را جهت بررسی مدارک و محموله متوقف کردند.

سرهنگ سهراب قرقانی افزود: این خودرو حامل ۲۳ تن برنج خارجی بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد و خودرو و محموله متوقف شدند.

سرهنگ قرقانی با اشاره به دستگیری راننده در این رابطه بیان داشت : ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام‌شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با اتمام ظرفیت و توان عملیاتی با قاچاقچیان کالا و مخلان اقتصادی کشور برخورد می‌کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

کشف ۷کیلو گرم تریاک در بازرسی از سواری ۴۰۵

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف مقدار ۷ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ خبرداد.

سرهنگ صادق کاظم زاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران انتظامی پاسگاه چوپانان شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۷ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک که در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص ۴ سوداگر مرگ دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ کاظم زاد در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

انهدام ۲ باند سرقت گوشی تلفن همراه در اصفهان

اعضای دو باند ۸ و ۱۱ نفره ای که با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه شهروندان می‌کردند، در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان دستگیر و به ۹۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ سعید سلیمیان در این باره گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت گوشی تلفن همراه آنان توسط چند نوجوان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام با تحقیقات صورت گرفته و به‌کارگیری کلیه امکانات موجود و همچنین راه اندازی گشت‌های ویژه کمین و شکار، اعضای ۲ باند سرقت گوشی‌های تلفن همراه شهروندان شناسایی و طی یک عملیات دقیق و منسجم با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند.

سرهنگ سلیمیان بابیان اینکه اعضای این ۲ باند درمجموع به ۹۰ فقره سرقت گوشی موبایل به ارزش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال اقرار کردند افزود: در هنگام دستگیری متهمان، تعدادی گوشی تلفن همراه مسروقه از آن‌ها کشف و به مالباختگان تحویل شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به کم سن و سال بودن متهمان خاطرنشان کرد: اعضای این باندها که بین ۱۶ تا ۲۲ سال دارند، همگی فاقد سابقه کیفری بوده و محصول خانواده‌های آشفته و فرزندان طلاق هستند و هیچ اطلاعی از مجازات جرم سرقت به عنف و عواقب کار خود نداشتند.

این مقام انتظامی بیان داشت: سارقان انگیزه خود از انجام این‌گونه سرقت‌ها را تهیه پول‌توجیبی، تفریح و سرگرمی و تخلیه هیجانات جوانی خود عنوان کردند.

سرهنگ سلیمیان افزود: سارقان گوشی‌های مسروقه را به مالخران دوره‌گرد می‌فروختند که تلاش برای شناسایی و دستگیری این افراد همچنان در دستور کار کارآگاهان پلیس است.

رئیس پلیس آگاهی استان به خانواده‌ها توصیه کرد: با توجه به فرار رسیدن فصل تابستان و تعطیل شدن مدارس بیشتر مراقب رفتار فرزندان خود باشند و نسبت به اینکه با چه کسانی نشست و برخاست می‌کند، پول خود را از کجا تهیه می‌کند و روی تغییر لحن کلام و حرف زدن، لباس پوشیدن و تغییر گوشی موبایلش حساس باشند و اجازه ندهند با افراد ناباب رفت‌وآمد داشته باشد.

وی افزود: سرقت از هر نوعی که باشد، جرم است و باعث سابقه‌دار شدن افراد شده و آینده آن‌ها را خراب می‌کند که در این زمینه خانواده‌ها نقش بسزایی در آگاه کردن نوجوانان دارند.

این مقام انتظامی همچنین به شهروندان نیز توصیه کرد، گوشی‌های موبایل گران‌قیمت خود را در انظار عمومی نمایان نکرده و حتی الامکان هنگام مکالمه در خیابان از هندزفری استفاده کرده و با این کار از ایجاد انگیزه برای سارقان جلوگیری کنند.

کشف ۱۳ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از اجرای طرح پیشگیری از سرقت و کشف ۱۳ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد .

سرهنگ حسن یاردوستی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ۲۴ ساعته امنیت محله محور که در مناطق جرم خیز با گشت های محسوس و غیر محسوس صورت گرفت ۷دستگاه اتومبیل و ۶ دستگاه موتور سیکلت توسط پلیس اصفهان کشف شد.

وی افزود: اجرای طرح های امنیت محله محور در راستای افزایش ضریب امنیت محله های اصفهان تاثیر بسزایی در کاهش جرائم داشته و سیر نزولی جرائم را به دنبال دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با اجرای اینگونه طرح ها سارقان در سال ۹۷ در امان نخواهند بود گفت : از شهروندان درخواست می کنیم به توصیه های پلیسی و هشدارهای انتظامی توجه کنند و خودروهای خود را به سیستم های بازدارنده ی ایمنی مجهز کنند.

سرهنگ یاردوستی اضافه کرد: یکی از مواردی که در پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه نقش مهمی ایفا می کند پارک وسایل نقلیه در نقاط خلوت و در حاشیه های بدون تردد است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه تمام وسایل نقلیه مکشوفه فاقد سیستم ایمنی مناسب بودند بیان داشت: سارقان در بازجویی های پلیسی یکی از موارد پیش برد و عملی ساختن نقشه ی خود را نبودن وسایل بازدارنده بر روی خودروها اعلام کرده اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه لبخند رضایت مالباختگان خستگی را از تن همکاران سبزپوش پلیس اصفهان در می آورد خاطر نشان کرد : همکاری و مشارکت مردمی نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع جرایم و افزایش سرعت عمل پلیس در ماموریت ها دارد.

خرید فرش‌های میلیاردی با چک سرقتی

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری سارقی که دسته چک فردی را سرقت و با یک فقره آن ۴ تخته فرش ابریشم به ارزش ۴ میلیارد خریداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سعید سلیمیان اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر اینکه فردی قصد خرید ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال سکه از یک طلافروشی و ارائه یک فقره چک سرقتی را دارد بلافاصله مأموران گشت انتظامی و پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

وی با اشاره به اینکه طلافروش چک ارائه‌شده را استعلام و پس‌از اینکه متوجه سرقتی بودن آن شده و طی تماس با پلیس موضوع را اعلام کرده بود بیان داشت : مأموران در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه وارد عمل شدند و او را دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمیان بیان داشت: این سارق در بازجویی‌های پلیس به خرید ۴ تخته فرش ابریشم به ارزش ۴ میلیارد ریال با ارائه یک فقره چک مسروقه اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: هوشیاری و تماس به‌موقع شهروندان با پلیس مانع از وقوع بسیاری از جرایم می‌شود که پلیس نیز به فروشندگان اجناس توصیه می‌کند چک‌های دریافتی را قبل از ارائه اجناس استعلام و از اصالت آن‌ها مطمئن شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.