قدس آنلاین:جوانانی که روح حقیقت جوی خود زیبائی‌های اسلام را درک می کنند حرم امام رضا (ع) بهترین مکانی برای آغاز راهی نو است.

حرم امام رضا مکانی برای آغاز راهی نو و درک زیبائی اسلام

قرار است یک دختر ۲۳ ساله سوئدی در حرم امام مهربانی‌ها مسلمان شوداین فرد در نگاه اول دختری سفید پوست با چشمان رنگی است که با چادر مشکی به زیبایی حجاب کرده است و به صحبت کارشناس گوش میدهد، در کنارش پسری سبزه با موهایی مشکی نشسته بنظر نمیاید که اهل سوئد باشد.

آنلیا دختری مسیحی است که برای اولین بار عباس را در مالزی دید او اصالتا سوئدی هست و بخاطر سفرهای زیادی که به کشورهای مختلف داشته با عباس در مالزی آشنا شده بود.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ عباس هم اهل پاکستان است و در مالزی در رشته مهندسی قطعات کشتی به تحصیل مشغول است عباس مسلمان و شعیه است او از دین اسلام و اطلاعاتی که در مورد دین خود دارد برای آنلیا میگوید.
 
بعد از اینکه با آنلیا در مالزی آشنا میشود هرکدام به کشور خود باز میگردند، اما آنلیا مشتاق میشود تا بیشتر در مورد دین اسلام بداند؛ و اینبار نوبت آنلیا جانسون بود که با روح حقیقت جوی خود زیبائی‌های اسلام را درک کند و شهادتین بگوید.


عباس از آشنایش با انلیا می گوید: برای تحصیل به مالزی رفتم که با انلیا که برای سفر امده بود آشنا شدم ما تصمیم گرفتیم بعد از مسلمان شدن انلیا با هم ازداوج کینم و انلیا خیلی به دین اسلام علاقه دارد.

وی افزود: من همه خانوادهام شیعه هستند و به آنلیا پیشنهاد دادم به در حرم امام رضا به دین اسلام مشرف شود، چون خیلی از افراد خانواده ام در حرم امام رضا زندگی خودشان را شروع کردن و اینجا یک فضا متبرک است.

مسلمان شدن بخاطر ازدواج یا بخاطر زیبایی اسلام؟

از آنلیا پرسیدم فقط به صرف علاقه به عباس مسلمان شده است یا اسلام را میشناسد و تحقیق کرده؟ و انلیا گفت: خب مسلما اول برای ازدواج با عباس میخواستم مسلمان شوم، اما وقتی عباس از زیبائی‌ها دین اسلام گفت علاقه‌مند شدم تا در ارتباط با دین اسلام بیشتر بدانم.

آنلیا که حالا برای خودش نام فاطمه زهرا را انتخاب کرده است از محبت و دوستیش به دین اسلام می گوید: اخلاق و منش پیامبر اکرم (ص) خیلی برای من تاثیر گذار بود بخاطر اینکه هرکسی با پیامبر بد برخورد می کرد پیامبر به او احترام میگذاشت و این سیره بنظر من خیلی زیباست.

حالا فاطمه زهرا یک مبلغ است، مبلغی که میتواند دین اسلام را به دیگران معرفی کند، وی در ادامه گفت: من مطالعه ام در رابطه با اسلام افزایش میدهم و به دیگران هم معرفی میکنم هرکسی که از اسلام بخواد بد بگوید در من تاثیری نداره، چون من اسلام با قلب خودم پذیرفتم.

وی افزود: عباس سبب اشنایی من با دین اسلام شد و دین اسلام احترامی که برای کانون خانواده و نظام خانواده میگذارد برایم خیلی جذاب بود.

فاطمه زهرا در جواب به این سوالم که خانواده با تغییر دین مخالفتی نداشتند گفت: به هرحال آن‌ها مخالف با تغییر دین من بودند، اما به نظرم احترام گذاشتند تا خودم دینم را انتخاب کنم.

وی افزود: من قبل از اینکه با دین اسلام آشنا بشم خیلی استرس ونگرانی داشتم و اکثرا ناراحت بودم، اما بعد از اشناییم با عباس و صحبتهایش در مورد دین اسلام باعث شد زندگی شادتر و شیرین‌تر بشه و همین باعث شد که کم کم به عباس علاقه‌مند بشم و زیبائی‌ها زیاد اسلام ردک کنم و عملا اسلام بپذیرم.

فاطمه در جواب به سوالم که وقتی به کشورش برگردد در مورد اسلام باتوجه به اسلام هراسی که داعش باعث به وجود امدنش شده چه به دوستان و خانواده اش میگوید، گفت: من هنوز اطلاعاتم در مورد اسلام و مسلمانان کم است و باید زیادتر شود، اما بود عباس در کنارم باعث میشود که از دینم دفاع کنم و زیبائی دینم را به اطرافیان بگوئیم.
 
حرم امام رضا(ع) برای آغاز زندگی جدیداست

وی افزود: پیشنهاد عباس بود که به حرم امام رضا بیایم و در اینجا به دین اسلام مشرف بشم، چون بنظرم حرم امام رضا یک مکان مقدس است که بهتر است برای آغاز زندگی جدید که دارم از اینجا باشد و زندگی شادی در کنار هم داشته باشیم.

زهرا در آخر در مورد اینکه به کشور برگردد در مورد حرم امام رضا و ایران به اطرافیانش میگوید: شهر مشهد و کلا مردم ایران برایم خیلی مهم هستند و فضای حرم امام رضا خیلی برای تاثیر گذار بود و خیلی شوکه شدم وقتی فضا و انرزی مثبتی که در فضا هست را دیدم و احترامی که مردم به یکدیگر میگذارند خیلی برایم زیبا بود.

فاطمه و عباس حرم امام رضا ترک میکنند، اما اعتقاد دارند که به زودی به این مکان مقدس برگردند، من نظارگر رفتن آن‌ها بودم و در ذهنم این سوال ایجاد شد که خودم من چقدر از زیبائی‌ها اسلام را درک کرده ام؟ زیبائی‌هایی که ابدی است و آرامش بخش روح و جسم می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.