رشت- معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت گفت:‌ با توجه به‌شدت دمای هوا به‌ویژه در ساعات بین ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر شهروندان به‌ویژه گروه‌های سنی حساس از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

"گروه‌های سنی حساس" از تردد در شهر خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آتنش نشانی رشت شهرام مؤمنی اظهار داشت:‌ افزایش دمای هوا احتمال بروز حریق در ابنیه‌های تجاری و مسکونی شهر رشت را بالا می‌برد بنابراین به تمام شهروندان توصیه می‌کنیم از برافروختن هرگونه آتش در کنار این مکان‌ها خودداری کنند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت عنوان کرد:‌ بنا بر گزارش هواشناسی گیلان و در پی افزایش دمای هوا و کاهش رطوبت در استان سازمان آتش‌نشانی شهر رشت به تمام تیم‌های عملیاتی خود در ایستگاه‌های ۱۴ گانه اعلام آماده باش داده است.

مؤمنی از آمادگی تجهیزات و خودروهای سازمان آتش‌نشانی شهر رشت خبر داد و افزود:‌ با توجه به گرمای هوای شدید و استقرار سامانه هوای گرم سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت جهت برخورد سریع با هرگونه حادثه و حریق در آمادگی کامل به سر می‌برد.

وی به وقوع یک حریق در بلوار شهید قلی‌پور شهر رشت در هفته گذشته اشاره کرد و بیان داشت:‌ به علت بر افروختن آتش در یکی از باغات مجاور ساختمان‌های مسکونی برای از بین بردن علفزار و ‌سپس سرایت آتش ‌به اطراف،‌ سه منزل مسکونی در این منطقه طعمه حریق شد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت تصریح کرد:‌ با تعطیل شدن مدارس بسیاری از شهروندان اقدام به سفر و بازدید از مناطق سرسبز گیلان می‌کنند اما در برخی از موارد به علت سهل‌انگاری در خاموش کردن آتش، حریق گسترده‌ای در سطح جنگل ایجاد می‌شود.

مؤمنی با تأکید بر اینکه روشن‌ کردن آتش در حریم جنگل‌ها خطرآفرین است عنوان کرد: از شهروندان و مسافران‌ تقاضا داریم در صورت روشن کردن آتش جهت تهیه غذا در حاشیه علفزارها و جنگل قبل از ترک کردن محل مورد نظر حتماً از خاموش شدن آتش اطمینان کامل حاصل کنند.

وی تردد کودکان و سالخورگان در اوج ساعات گرما را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت:‌ با توجه به‌شدت دمای هوا به‌ویژه در ساعات بین ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر تقاضا داریم شهروندان به‌ویژه گروه‌های سنی حساس از رفت‌ و آمد و تردد در سطح شهر خودداری کنند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد:‌ طبق استانداردها برای هر ۵۰ هزار نفر باید یک ایستگاه آتش‌نشانی موجود باشد که با وجود ۱۴ ایستگاه مجهز در سطح کلانشهر رشت امکانات این حوزه به‌زودی به سطح استاندارد کامل نزدیک می‌شود.

مؤمنی از افتتاح ایستگاه پانزدهم سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خبر داد و بیان داشت:‌ این ایستگاه جدید با ماشین‌آلات مخصوص‌ و تجهیزات کامل آتش‌نشانی خود به‌زودی در بلوار خرمشهر شهر رشت افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی کلانشهر رشت از وجود ۳۷۰ نفر پرسنل بهره می‌برد تصریح کرد:‌ از این تعداد پرسنل ذکر شده شاغل در این سازمان خدماتی،‌ ۳۳۰ نفر در ردیف پرسنل عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت قرار دارند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت عنوان کرد:‌ در ساعات شبانه‌روز حداقل ۱۰۰ نفر از آتش‌نشانان در پست‌های خود مستقر هستند علاوه بر این به علت شرایط خاص دمای هوا تمامی مرخصی‌های پرسنل سازمان تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

مؤمنی از گشت‌زنی افسران ارشد هر ایستگاه در سطح شهر رشت خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ رئیس هر کدام از ایستگاه‌های آتش‌نشانی در ساعات مختلف اقدام به گشت‌زنی در سطح شهر رشت می‌کنند تا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای نسبت به اعزام ‌سریع تیم‌های عملیاتی اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.