رشت- رئیس سازمان چای کشور با اشاره به واریز بیش از ۸۳ میلیارد تومان توسط این سازمان به حساب چایکاران شمالی گفت:‌ ۶۰ درصد از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد.

۶۰ درصد مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سازمان چای کشور حبیب جهانساز اظهار داشت:‌ در حال حاضر با احتساب پرداخت ۸۳ میلیارد و ۶۳۹ میلیون تومان توسط سازمان چای کشور،‌ بیش از ۶۰ درصد مطالبات چایکاران شمالی اعم از استان‌های گیلان و مازندران به حساب آنان واریز شده است.

رئیس سازمان چای کشور میزان خرید برگ سبز چای درجه یک از چایکاران شمالی را برشمرد و تصریح کرد:‌ تا به امروز حدود ۳۵ هزار و ۵۴۲ تن برگ ‌سبز چای درجه یک از کشاورزان شمالی تحویل گرفته شده است که طبق محاسبات ۵۴ درصد از کل خرید برگ سبز را شامل می‌شود.

جهانساز میزان برگ سبز خریداری شده درجه دوم از کشاورزان را حدود ۳۰ هزار و ۸۷۷ تن اعلام کرد و ابراز داشت:‌ در این نوبت از برداشت محصول، ۴۶ درصد از چای تحویل داده شده توسط چایکاران استان‌های گیلان و مازندران به کارخانجات فرآوری درجه دوم بوده است.

وی مجموع کل برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران اعم از درجه یک و دو را برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ تا تاریخ ۸ تیر بیش از ۶۶ هزار و ۴۱۹ تن انواع برگ سبز چای از سطح باغات شمال توسط کشاورزان برداشت و به کارخانجات چایسازی تحویل داده شده است.

رئیس سازمان چای کشور به ارزش این میزان از برگ سبز خریداری شده اشاره کرد و بیان داشت: طبق آخرین گزارشات تدوین شده ارزش این مقدار چای خریداری شده ‌ ۱۴۴ میلیارد تومان برآورد می‌شود که نسبت به سال گذشته حدود ۷ درصد افزایش داشته است.

جهانساز میزان تولید چای خشک در کارخانجات چایسازی شمال را نیز مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ این واحدهای فرآوری محصول چای از برگ سبز تحویلی چایکاران شمالی حدود ۱۴ هزار و ۹۴۴ تن چای خشک در درجه‌های مختلف و متنوع استحصال کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون بیش از ۸۳ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است افزود:‌ از این میزان پرداختی،‌ ۵۸ میلیارد و ۲۲۸ میلیون تومان مربوط به قدرالسهم کارخانجات و ۲۵ میلیارد و ۴۱۱ میلیون تومان نیز مربوط به قدرالسهم کارخانجات است.

رئیس سازمان چای کشور با اظهار امیدواری از اینکه مابقی مطالبات نیز به تناوب پرداخت می‌شود اظهار داشت:‌ با پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انتظار داریم اعتبار لازم جهت پرداخت باقیمانده مطالبات چایکاران نیز تأمین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.