ابوالفضل حسن بیگی اظهار داشت: آمریکا و عربستان به صراحت اعلام کردند که اگر ایران تا مبلغ ۲۰۰ میلیارد دلار، ارز به بازار تزریق کند آنها تمامی آنرا خریداری  خواهند کرد.

ردپای عربستان و آمریکا در نابسامانی بازار ارز/ دولت نظارتی بر بازار و انبارهای احتکار کالا ندارد

ابوالفضل حسن بیگی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی قدس آنلاین در تشریح علل نابسامانی‌ها بازار ارز و شرایط اقتصادی کشور، اظهار داشت: در گرانی نرخ ارز، توجه به سه نکته مهم است. موضوع  اول اینکه آمریکا و عربستان به صراحت اعلام کردند که اگر ایران تا مبلغ ۲۰۰ میلیارد دلار، ارز به بازار تزریق کند آنها تمامی آنرا خریداری  خواهند کرد و حتی برای این کار دو مرکز در سلیمانیه عراق و دیگری در امارات تشکیل دادند. بنابراین قیمت ارز آزاد در بازار به هر قیمتی باشد آنها تا ۶۰۰ تومان گران‌تر آن ارزها را خریداری می‌کنند. قوه قضائیه باید در این مسئله با قدرت ورود کرده و با عناصر وابسته به آنها در داخل که اقدام به خرید دلار و سکه و انتقال آن به خارج از کشور می‌پردازند،   برخورد جدی و قاطع داشته باشد.
نماینده مردم دامغان در ادامه گفت: متاسفانه ارز دولتی در اختیار افرادی گذاشته می‌شود که پس از مدتی تمامی اجناس و کالاهای تهیه کرده با ارز دولتی را به قیمت ارز آزاد توزیع می‌کنند. دولت باید با اخلاگران مقابله کند و تعزیرات حکومتی نیز فعالتر شود. چنین شرایطی در واقع جنگ شدید اقتصادی بین ایران و آمریکاست. آمریکا در هیچ موضوعی قادر به ایستادگی در مقابل ایران نیست و تنها جایی که توانایی آنرا دارد تنها در بخش اقتصادی است، چنانچه قصد دارد در بخش اقتصادی به کشور لطمه بزند و عملیات روانی راه بیندازد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز شاهدیم آمریکا در جهان تنها مانده است و هرگز نمی‌تواند با هم‌پیمانان خودش علیه جمهوری اسلامی اجماع جهانی ایجاد کند، لذا تلاشش بر این است که از طریق اقدامات و تحرکاتی که در داخل صورت می‌گیرد  برخی افراد سست عنصر  را برای ضربه زدن به کشور به سمت خود بکشاند.
وی افزود: موضوع دیگر اینکه؛ دولت هیچ نظارت و کنترلی بر نحوه عرضه کالاهای تولید داخل که در گذشته با ارز ارزان قیمت تولید شده و امروز در انبارها دپو شده و به بازار عرضه نمی‌شوند هم ندارد. امروز برخی از شرکت‌ها بالغ بر ۷۰ هزار خودرو در انبارها دارند و با دلار ۳۰۰۰ تومان هم آنها را تولید کردند. این موارد دست دولت است و دولت باید محکم در برابر اخلالگران بایستد.
این نماینده مجلس ادامه داد: موضوعی که باید کمیسیون امنیت ملی نیز به آن رسیدگی کند، این است که بالغ بر ۸۰ درصد واردات کشور با ارز ۴۲۰۰ تومان است اما عملاً شاهدیم اجناس را با ارز آزاد به فروش می‌رسانند. چنانچه در بحث دارو نیز شاهدیم دارو صد در صد با ارز دولتی وارد می‌شود، بنابراین دلیلی ندارد قیمت دارو در این مقطع افزایش پیدا کند.
حسن بیگی گفت: یکی از مسایلی که اخیرا به ناحق طرح می‌شود این است که همه مسائل و تقصیرها را به دوش مجلس می‌اندازند درصورتی‌که تفکیک قوا در کشور است. مجلس وظیفه نظارتی دارد نه اجرا، قوه قضائیه هم باید با اقتدار وارد صحنه شده و با متخلفین برخورد کند.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.