اهواز- یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انتقال آب از خوزستان ظلم در حق مردم این استان است.

انتقال آب ظلم در حق مردم خوزستان است

به گزارش قدس آنلاین،  آیت ا... محسن حیدری روز شنبه درجمع گروهی از شهروندان آبادانی افزود:منابع آب سرشاخه رودخانه های خوزستان نباید به خارج از استان منتقل شود؛ مسئولان باید به صدای مردم گوش بدهند.
وی گفت: این استان اکنون با معضل بی آبی روبه رو است ولی با این حال خیلی از استان های کشور برای انتقال آب این استان با همدیگر جنگ دارند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: دولت و وزارت نیرو با انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های این استان در حق خوزستانی ها ظلم می کند و به اعتراض مردم هم توجهی نمی کند.
آیت ا... حیدری با اشاره به پیامدهای ناگوار خشکسالی و تاثیر آن بر اقتصاد خوزستان، گفت: انتقال آب سرشاخه رودخانه های خوزستان به دیگر استان ها، خشک شدن تدریجی تالاب های خوزستان نظیر شادگان، هورالعظیم و هویزه را به همراه داشته است.
وی با اشاره به نهال کاری در خوزستان بیان کرد: نهال کاری بحران گرد و غبار را در خوزستان به پایان نمی رساند، زیرا رشد نهال به سالها زمان نیاز دارد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به سختی و شوری آب در آبادان و خرمشهر گفت: گام نخست طرح آبرسانی غدیر در سال 90 به بهره برداری رسید و وعده بهره برداری گام دوم این طرح در سال 93 داده شد که پس از گذشت چهار سال این امر میسر نشد.
آیت ا... حیدری ادامه داد: دولت باید در کمترین زمان ممکن بحران آب در آبادان و خرمشهر را پایان دهد تا شرایط بر مردم این 2 شهر سخت نشود.
وی افزود:استان خوزستان هنوز ضربه های وارد شده از جنگ تحمیلی را احساس می کند و اکنون نیز جنگ طبیعت به مصاف خوزستانی ها آمده است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: خوزستان دارای چهار عنصر آب، خاک، هوا و آفتاب است و این عناصر 50 درصد مواد غذایی کشور را تامین می کند ولی دولت ها با اقدامات اشتباه خود این استان را به خاک سیاه نشاندند.
وی بیان کرد:در یکی از استان های فلات مرکزی که آب، نفت و گاز ندارد اعلام برگزاری جشن پایان بیکاری می شود در حالی که خوزستان با منابع عظیم اقتصادی و نرخ بالای 25درصد غرق در بیکاری است؛ خوزستانی ها اینگونه تبعیض ها را متوجه می شوند.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه خوزستانی ها از این شرایط راضی نیستند افزود:بی آبی، نخیلات و کشاورزی خوزستان را با خطر جدی روبه رو کرده اما این مساله هم برای دولتمردان نادیده گرفته شده است.
وی خواستار هوشیاری مردم در برابر توطئه های دشمن شد و گفت: دشمن در کمین است ؛ معترضان به بحران آب مجال سواستفاده به منافقین و دشمن را ندهند.
به گزارش ایرنا برای برطرف کردن شوری آب شرب خرمشهر و آبادان ، علاوه بر طرح احداث سد خاکی مارد، اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن در دست اجرا است. 
بر این اساس مراحل پایانی اجرای طرح آبرسانی غدیر 2، نیمه تیر جاری پیش بینی شده که با اجرای آن 150 هزار متر مکعب آب مورد نیاز آبادان و 100 هزار متر مکعب آب آشامیدنی خرمشهر تامین می شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.