رشتخوار-عضو شورای بخش جنگل گفت: محور جنگل از توابع رشتخوار که ۱۹ روستا را به هم متصل می کند و ۶۰ کیلومتر است از وضعیت راه ارتباطی نامناسب برخوردار است و این امر مردم خصوصا رانندگان را عصانی و با مشکلاتی مواجه نموده است.

وضعیت راه های ارتباطی  نامناسب جنگل اهالی را عصانی کرده است

سید حسن حسینی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ، با اشاره به این که بخش جنگل از یک شهر دو دهستان و۱۹ روستا تشکیل شده وبیش از ده سال است که این محور به دلیل ارتقائ جنگل به شهر باید محور آن هم از اعتبارات شهری برخوردار می شد اما کمبود بودجه های روستایی برای این محور کفاف نمی دهد و صد ها سال طول می کشد با اعتبارات قطره چکانی روستایی این محور آسفالت شود.

وی ضمن تاکید بر ارتقائ محور جنگل از روستایی به شهری گفت:هر ماهه به دلیل تردد هزاران خود روسبک و سنگین در این محور شاهد تصادفات خونین جرحی فوتی و...داریم که نیاز به افزایش اعتبار جهت روکش آسفالت است  

 بهمن فرخی  شورای اسلامی دردوره چهارم شورای اسلامی  شهر جنگل در  گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ، هم ضمن تایید پر چاله و چوله محور جنگل  در گفتگو با خبر نگار  اظهار داشت: محور جنگل به دلیل طلای سفید و نقطه تولید جنگل و پسته و حمل آن به نقاط مختلف کشور و همچنین عبور ۱۸ چرخ های سنگ معدن سنگان از جاده خواف به این محور از وضعیت  نامناسب  راه ارتباطی  رنج می برد.

 وی با بیان اینکه فراهم نبودن زیرساخت های توسعه تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی در عقب ماندگی روستاها ی بخش جنگل دارد، اظهارداشت: توسعه آسفالت جاده های روستایی  خصوصا محور جنگل نقش مهمی در شکوفایی منطقه دارد.


فرخی گفت:راه ارتباطی امن و با زیرساخت درست یکی از ضروریات است که وجود یک راه ارتباطی مناسب و استاندارد می تواند زمینه توسعه گردشگری در مناطق مستعد و همچنین حضور سرمایه گذاران را در نقاط  مختلف کشور خصوصا در بخش جنگل  فراهم کند، که اگر در این زمینه کاستی وجود داشته باشد، توسعه شهر و روستا را با خطر جدی روبرو می کند.

به گفته وی یشتر مردم و کارشناسان اجتماعی علت مهاجرت بی رویه روستائیان به شهر ها را کمبود آب شرب بهداشتی و نبود راه ارتباطی مناسب عنوان کرده و می گویند اگر این مشکلات رفع شود می توان با برنامه ریزی  صحیح، زمینه افزایش جمعیت روستائی را ایجاد کرد که به  موجب آن افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی را شاهد خواهیم بود که این خود باعث بارور شدن اقتصاد مقاومتی و ملی نیز می شود.
فرماندار رشتخواردر پاسخ به مطالبه اهالی جنگل به وضعیت نامناسب آسفالت این محور ، از آغاز عملیات اجرایی طرح بهسازی و روکش آسفالت محور جنگل به تربت حیدریه به  طول ۳۰ کیلومتر  و ارتقاء سطح کیفی تردد ترافیک در این محور خبر داد.

خالقداد عرب  اظهارداشت: با توجه به وضعیت نامطلوب رویه آسفالتی محور جنگل  و لزوم بهسازی وضعیت موجود، لکه گیری و روکش آسفالت محور به طول ۳۰ کیلومتر از ابتدای سه راهی جاده اصلی رشتخوار به جنگل  با اعتباری بالغ بریک میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته  شده است. وی افزود: از آنجا که همواری رویه راهها تاثیر قابل توجهی در وضعیت ایمنی و کیفیت سواری دارد، انتظار می رود پس از اجرای طرح محور از سطح ایمنی و رضایتمندی بالاتری برخوردار شود.

فرماندار رشتخوار  تصریح کرد: محور جنگل به تربت حیدریه و رشتخوار  از مسیرهای پرتردد است که ایمن سازی مسیر با نوسازی و روکش آسفالت نقش مهمی در ایمنی تردد و کاهش سوانح جاده ای خواهد داشت.
فرماندار شهرستان رشتخوارهمچنین از روکش آسفالت محور ملک آباد رشتخوار تا سه راهی جنگل هم خبر داد

وی با اشاره به فراهم شدن شرایط احداث ۴ بانده شدن محو رشتخوار به تربت حیدریه هم اظهار داشت:مطالعات این طرح آنجام شده و در مرحله تعیین پیمانکار است که بزودی این محور که ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اجرایی می شود و شاهد کاهش تصادفات خونین در محور رشتخوار به تربت حیدریه خواهیم بود.

فرماندار رشتخوار همچنین با اشاره به مشکل  آبی در منطقه  خاطر نشان کرد:علیرغم تنش های آبی در چند سال گذشته بر اثر تدبیرو همت مسئولان شهرستان رشتخوار فعلا مشکل آب شرب نداریم.

عرب گفت:در چند سال گذشته مشکل آب شرب در جنگل داشتیم که با احداث ۴ دستگاه آب شیرین کن در جنگل و یک دستگاه در دولت آباد رشتخوار این مشکل حل شد.

وی در ادامه سخنانش  اشاره به اقداماتی که در روستای فتح آباد رشتخوار از قبیل؛ انجام طرح ها و پروژه های عمرانی- خدماتی- آموزشی و ...شده  اظهار کرد:بزودی یک دستگاه آب شیرین کن در روستای فتح آباد نصب می شود. فرماندار رشتخوار با اشاره به مشکلاتی که هر چند وقت یک با کشور بوجود می آیدگفت: رئیس جمهور نااهل آمریکا و یکسری معاندین خارجی و داخلی که فکر می کنند با فضاسازی و دخالت در مسائل اقتصادی کشور می توانند مردم ایران را در حوزه های اقتصادی تضعیف کنند و آنان را از ولایت، امام و شهدا دور کنند کور خوانده اند.
عرب با اشاره به مشکلات اخیر ارزی و ریالی کشور بیان کرد: عده ای محدودی با خریدن چندین هزار سکه توازن بازار را به هم زدند و با این عمل در کنار کشورهای مستکبر ایستادند، با این خیال باطل که می توانند تنشی در اقتصاد کشور به وجود آورند و دولت را تحت فشار قرار داده و باعث فرو پاشی نظام شوند.
وی همچنین گفت: یکسری مشکلات و کاستی ها در کشور عزیزمان وجود دارد ولی انتظار می رود این مردمی که ۴۰ سال در برابر استکبار ایستادند همان طور که ۸ سال در برابر جنگ تحمیلی مقاومت کردند و امروز هم که این نظام و انقلاب متعلق به مردم است، هیچگاه دست بردار از امر مهم نظام و ولایت نباشند و آن را رها نکنند.
فرماندار رشتخواردر ادامه افزود؛ مردم ما باید مواظب و مراقب باشند تا نفوذی از طرف مستکبران در دین و نظام صورت نگیرد زیرا ما امروز مصمم تر و با صلابت تر ایستاده ایم تا در خدمت به مردم لحظه ای درنگ نکنیم.
عرب، اشاره کرد: کشور آمریکا ۴۰ سال است ما را در تحریم های اقتصادی قرار داده و سایر کشورها را تحریک می کند که ایران را تحت شرایط سخت قرار دهند و آنان با خیال باطل سعی در جداسازی ملت از نظام و دولت دارند، همه ما با قدرت باید دولت را همراهی کنیم تا دشمنان به اهداف خود که ناامیدی مردم از انقلاب است دست پیدا نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.