اصفهان- استاندار اصفهان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید آسیب ها و ظرفیت‌های فضای مجازی را با ظرافت خاصی مشاهده کنند تا بتوانند در مقابل هجمه های دشمنان نه به صورت منفعلانه بلکه به صورت فرافعال اقدام کنند.

دستگاه‌های اجرایی نباید در مقابل فضای مجازی مخرب، ساکت و منفعل باشند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی، از عدم حضور برخی از اعضا و حضور نیابتی در جلسه انتقاد کرد و افزود: موضوع فرهنگ یکی از اساسی ترین مسائل جامعه بشمار می رود و عدم حضور مدیران در این شورا قابل توجیه نیست و از نظر بی نظمی و نداشتن اهتمام به امور فرهنگی محکوم و خلاف مقررات اداری می باشد و با صراحت اعلام می کنم که در صورت تکرار برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
استانداراصفهان با بیان اینکه مسائل فرهنگی مجرد و مجزا از دیگر مسائل نیست، افزود: بخش عمده ای از مسائل فرهنگی منبعث از مسائل اقتصادی و اجتماعی است و ناهنجاری ها و نارضایتی ها در بخش های دیگر در مباحث فرهنگی خود را نشان می دهد.
مهرعلیزاده با بیان اینکه ناگزیر هستیم در خصوص شاخص های فرهنگ عمومی بررسی و آسیب شناسی لازم صورت گیرد، اظهارداشت: باید در خصوص احصای شاخص های شورای فرهنگ عمومی و اجرای عملیاتی آن در دبیرخانه برنامه ریزی درستی صورت گیرد.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی علیرغم سابقه ی چند دهه ای هنور نتوانسته برخی مسائل عمومی و شناخته شده را نیز عملیاتی نماید، تصریح کرد: باید برنامه های مختلف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ایجاد و پیگیری شود و هنر این مجموعه در اجرا و عملیاتی کردن این برنامه ها خواهد بود.
وی با اشاره به تدوین شناسنامه ی فرهنگی اصفهان توسط شهرداری، اظهارداشت: دستگاه های اجرایی باید از این مطالعات برای برنامه ریزی های خود بهره مند شوند و برنامه های این رصد خانه باید با قوت تمام پیش رود و مسائل فرهنگی و اجتماعی به شکل عملیاتی رصد شود.
محسن مهرعلیزاده به لزوم توجه به فضای مجازی اشاره کرد و افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و این نشان می دهد که این مقوله به حدی اهمیت دارد که پرداختن به آن و موفقیت فضای مجازی پرداختن به انقلاب اسلامی و موفقیت انقلاب است.
استانداراصفهان با بیان اینکه امروز دشمنان از طریق فضای مجازی تلاش می کنند که به انقلاب اسلامی ضربه وارد نمایند، افزود: باید کارگروه فضای مجازی تشکیل گردد و آسیب ها و ظرفیت های فضای مجازی با ظرافت خاصی دیده شود تا بتوانیم در مقابل هجمه های دشمنان نه به صورت منفعلانه بلکه به صورت فرافعال اقدام نماییم.
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی نباید در مقابل فضای مجازی ساکت و صامت باشند و باید با ورود فعال در این فضا در جهت تبلیغ و اطلاع رسانی اقدامات و همچنین بررسی تحلیلی عملکرد دستگاه ها، کسب اطلاعات از فضاهای مجازی مخرب علیه خود و ریشه یابی آن اقدام کنند.
استانداراصفهان با تاکید بر اینکه دبیرخانه ی شورا باید موضوعات مهم و مؤثر را در دستورکار قرار دهد، افزود: سازمان های مردم نهاد می توانند همفکری لازم را داشته باشند و موضوعاتی از قبیل مصرف بهینه آب و ایجاد نشاط اجتماعی باید در جامعه نهادینه شود.
امام جمعه اصفهان نیز در این جلسه تاکید کرد: موضوعات مهم و ارزشمند باید برای طرح در این جلسه مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله طباطبایی نژاد با انتقاد از عدم حضور مدیران و عدم اجرای برخی از مصوبات جلسات قبل، افزود: مصوبات شورا که بر عهده ی هر دستگاهی گذاشته می شود باید حتما اجرایی گردد و دستگاه ها باید نسبت به این امر تعهد لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.