اهواز_ امام جمعه خرمشهر در رابطه با مجروح شدن معترضین دیشب خرمشهر عنوان کرد: با اطلاع کافی می‌گویم؛  پریشب یکی از بچه‌های نیروی انتظامی مجروح شد، دیشب هم یکی از مردم عزیز از پهلو تیر خورده و فقط مجروح شده است و به هیچ وجه کشته شدن کسی صحت ندارد، همه این حرف‌ها به این دلیل است تا زمینه را برای اجتماعات بعدی فراهم سازند.

کشته شدن یک نفر کذب است/ شایعه انتقال آب به عراق و کویت، برای تحریک مردم بود

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس گفت: بدون ملاحظه عرض می‌کنم آب شرب به حالت عادی برگشته بود که اعتراضات دوباره شکل گرفت، دشمنان نظام اسلامی نمی‌توانند بیکار باشند و هر زمینه‌ای برای تحریک مردم وجود دارد کار می‌کنند. دقیقاً در چنین مواردی دنبال این هستند که القا کنند مردم شما نشسته‌اید، آب شور می‌خورید و آب به کویت و عراق می‌رود در حالی که به شدت این حرف بی‌پایه است.

امام جمعه خرمشهر اذعان کرد: هرکس که ادعا می‌کند آب از خوزستان به خارج از کشور می‌رود، حاضرم مشخصاً ثابت کنم که بی‌اساس است، آب به سمت آبادان یا از آبادان به اروند کنار می‌رود، فیلم می‌گیرند و تبلیغ می‌کنند که به سمت عراق و کویت رفته است.

وی درباره اتفاقات دیشب و اعتراض دوباره مردم خرمشهر توضیح داد:  متأسفانه از قبل فراخوان داده بودند که برای شوری آب و عدم توجه مسؤولان اجتماع کنید و به دنبال این بودند تا مردم را به صحنه بکشانند اگر فیلم ها را ببینید همه جمعیت ۵۰ نفر نبود، تجمع روز جمعه که ۱۵۰ نفر بودند غالب افراد آن نمازگزارانی بودند که با معترضین مواجه شدند و در بین آنها قرار گرفتند.

وی افزود: وقتی همه این اتفاقات را رصد کردیم، به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توان آن را صدای مردم نامید، نمی‌گوییم که مردم نبودند و اقرار نمی‌کنیم آب هم کاملاً عادی شده است. ما می‌گوییم شرایط دارد به حالت عادی برمی‌گردد و فقط چند نقطه مهمره، مونیخ، حواشی جزیره مینوآب عادی نشده، آن هم یک لوله دیگر به سمت مونیخ و مهمره می‌بریم تا مشکل آن‌ها نیز حل شود، حوادث دیشب تحریک دشمنان بوده است.

امام جمعه خرمشهر اظهار کرد: اما در رابطه با مجروح شدن معترضین با اطلاع کافی می‌گویم؛  پریشب یکی از بچه‌های نیروی انتظامی مجروح شد، دیشب هم یکی از مردم عزیز از پهلو تیر خورده و فقط مجروح شده است و به هیچ وجه کشته شدن کسی صحت ندارد. همه این حرف‌ها به این دلیل است تا زمینه را برای اجتماعات بعدی فراهم سازند.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی افزود: در دوره اصلاحات یک معاهده نوشتند که ایران به کویت آب صادر کند اما کامل منعقد نشد وتئوریک ماند، شک نکنید این خبر صحت ندارد، در خرمشهر و آبادان هر کس لوله ای نشان داد به سمت عراق یا کویت می رود ما در صدر مردم می ایستیم و آب را قطع می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.