سامان در جام بیست و یکم یکی از بازیکنانی بود که هر بار به زمین آمد قاعده بازی را متحول کرد اما کارلوس کی روش اعتقاد دارد که باید از این بازیکن در فرصتی مناسب استفاده کرد تا تاثیرگذاری این بازیکن خلاق کاملا محسوس باشد. 

مثل یک سرباز دستورات فرمانده را اجرا کردم

به گزارش قدس آنلاین،سامان پیش از شروع رقابت های جام جهانی با پیشنهادی مختلفی رو به رو شد اما تصمیم گرفت بعد از جام جهانی مقصد بعدی خود را انتخاب کند. حالا او می گوید قطعا یکی از بهترین پیشنهادها را انتخاب خواهم کرد، انتخابی که باعث شود توانمندی‌هایم را به خوبی نشان دهد.

■ همچنان از انتخاب تیم ملی ایران رضایت داری؟ با وجود این که می توانستی شرایط را به شکل دیگری رقم بزنی؟
من هرگز از انتخابم پشیمان نیستم، فضای بسیار خوبی را در تیم ملی فوتبال ایران تجربه کردم، کار کردن با کارلوس کی روش یک تجربه بی نظیر برای من بود، او واقعا اصول و قواعد فوتبال حرفه ای را به خوبی آموخته و می تواند با بازیکنانش با انواع و اقسام مختلف ارتباط برقرار کند. اگر این فضا در فوتبال ملی ایران تداوم یابد قطعا این تیم می تواند در آینده اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

■ چالش های زیادی برای تیم ملی ایران پیش از شروع جام جهانی به وجود آمد، تصور می کردی با این وضعیت چنین نتیجه ای رقم بخورد؟
همگی تلاش می کردیم و مثل اعضای یک خانواده در کنار هم با همه چیز کنار آمده بودیم و این باور برای ما به درستی تعریف شده بود که باید یک شگفتی خلق کنیم اما بیرون از تیم ملی فضا کاملا متفاوت بود. البته این اتفاق طبیعی است، در فوتبال اروپا هم منتقدان از هر اتفاقی برای نقد استفاده می کنند تا به این شکل وانمود کنند که نظر آنها کاملا درست است اما برای درک صحیح از شرایط تیم ملی باید در جمع بازیکنان زندگی کنید تا متوجه شوید کادر فنی به ویژه کی‌روش چگونه برای بازیکنان شخصیت پردازی می کند.

■ خیلی ها معتقدند که تیم ملی ایران در این دوره از رقابت ها عملکرد خوبی داشت و توانست تاریخ سازی کند اما منتقدان بر این باورند که تیم کی روش فقط دفاع کرد!
هر کسی نظر خاص خود را دارد اما برای اینکه درک صحیحی از فوتبال روز دنیا داشته باشیم، باید به نتیجه نگاه کنیم، خیلی از تیم های خوب دنیا حسرت حضور در جام جهانی را داشتند، اما این اتفاق برای آنها رخ نداد ولی ایران در جام جهانی حضور داشت و توانست عملکرد قابل قبولی را در این دوره از رقابت ها به ثبت برساند. شما برای این که ببینید سطح کیفی تیم ما به چه ترتیبی بوده است بد نیست نگاهی به آژانس های معتبر خبری بیندازید و تحلیل های آنها را در قبال تیم ایران مطالعه کنید. آنها با هیچ کسی تعارف ندارند و همان چیزی که حقیقت دارد را منعکس می کنند، من ندیدم رسانه های بزرگ دنیا درباره تیم ما بد بنویسند.آنها از ما تعریف هم می کردند. از این رو این اتفاق را باید به عنوان یک اتفاق خوب در نظر بگیریم.

 ماجرای ویدئو چک جنجال های زیادی را به راه انداخت، تو هم یکی از کسانی بودی که به استفاده از این سیستم معترض بودی، این اعتراض احساسی بود یا منطقی؟
من همچنان معتقدم که ویدئو چک جذابیت حاکم بر فوتبال را از بین می برد. این تکنولوژی اگر به درستی رعایت شود هیچ ایرادی ندارد اما همه دیدیم که داور بازی ایران و پرتغال با وجود کمک گرفتن از این تکنولوژی بازهم تصمیم درستی در خصوص رونالدو در صحنه ای که پور علی گنجی را متوقف کرد نگرفت. من اعتقاد دارم که استفاده از تکنولوژی شاید اتفاق  خوبی باشد اما تا به امروز این تکنولوژی به اجرای عدالت کمکی نکرده است و باعث شده هیجان فوتبال کاهش پیدا کند.

■ مردم ایران اعتقاد داشتند که باید زمان بیشتری در ترکیب تیم ملی به تو اختصاص پیدا می کرد،اما کی روش در جریان بازی های این دوره از جام جهانی سامان قدوس را به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین کرد؛ بابت این اتفاق ناراحت نیستی؟
من روزی که قبول کردم در فوتبال حرفه ای بازی کنم این مسئله را باور کردم که سرمربی در هر حالتی بهتر از من و دیگران تصمیم می گیرد، کارلوس کی‌روش بهترین تصمیم را اخذ می کرد و من هم به عنوان یک سرباز وظیفه داشتم دستورات فرمانده را به اجرا در آورم ، مهم من نبودم بلکه مهم ایران بود که سربلند باشد. 

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.