مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی خراسان رضوی پس از مدتی رد زنی‌های شبانه روزی توانستند، جوان ۳۲ ساله‌ای که داروهای یارانه‌ای ترک اعتیاد را به صورت کاملاً حرفه‌ای قاچاق می‌کرد شناسایی و دستگیر کنند.

عامل قاچاق داروهای یارانه‌ای ترک اعتیاد دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین،ماجرا از آنجا آغاز شد که حدود یک ماه پیش، اخبار و اطلاعاتی به دادسرای انقلاب مشهد واصل شد که از قاچاق گسترده و عرضه خارج از شبکه داروهای ترک اعتیاد در مشهد حکایت داشت.
باتوجه به اهمیت ماجرا، سرپرست دادسرای انقلاب مشهد دستور شناسایی و بازداشت عامل قاچاق داروهای ترک اعتیاد را صادر کرد. برهمین اساس مأموران اداره مبارزه باقاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.
مأموران باتوجه به سرنخ‌هایی که در اختیار داشتند، تحقیقات میدانی و پوششی صورت دادند که در نتیجه پی بردند مرد ۳۲ ساله‌ای که سه کلینیک ترک اعتیاد زیر نظرش فعالیت دارد، به صورت کاملاً حرفه‌ای و حساب شده داروهای ترک اعتیاد را از نهادهای مربوط تحویل و به روش‌های مختلفی، شربت‌های متادون و... را از چرخه درمانی خارج و قسمتی از آن را به صورت قاچاق از کشور خارج و قسمتی را هم به صورت غیر مجاز در بازار به فروش می‌رساند.
بنا بر این گزارش، روز گذشته مأموران محل اختفای قاچاقچی داروهای ترک اعتیاد را شناسایی و وی را دستگیر کردند. باتوجه به اینکه اطلاعات دریافتی نشان می‌داد، مقادیر داروی ترک اعتیاد که به صورت غیر قانونی از شبکه توزیع خارج شده به قصد قاچاق در دو انبار تحت کنترل متهم دپو شده است، بدون فوت وقت، مأموران پلیس دو انبار را مورد بازرسی قرار دادند که از داخل انبار اول بیش از ۷۶۰۰ عدد انواع قرص متادون،۱۰۵ شیشه ۲۰۵ سی سی شربت متادون و به واسطه بازرسی دومین محل نگهداری داروهای ترک اعتیاد،۵۶ شیشه ۲۰۵ سی سی متادون،۸۰ لیتر شربت متادون به صورت فله، ۱۲ بطری ۵/۱ لیتری مایع مشکوک به متادون به همراه ادوات پلمب غیرمجاز داروهای ترک اعتیاد کشف شد.
همچنین در عملیاتی دیگر، مأموران کلانتری میرزا کوچک خان جمعه شب گذشته، در بازرسی از یک عطاری غیرمجاز که با هماهنگی سرپرست دادسرای انقلاب مشهد صورت پذیرفت، بیش از ۱۵۴۴ عدد انواع قرص‌های غیر مجاز مخدر،افزایش میل جنسی، ترک اعتیاد و شربت متادون را به همراه مقادیری مشروبات الکلی کشف کردند. در این رابطه یک نفر هم دستگیر و تحقیقات قضایی در رابطه با هر دو پرونده همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.