قدس آنلاین: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 50 درصد از نوآموزان در خراسان رضوی به پیش دبستانی می روند و این پوشش تحصیلی نوآموزان استان کمتر از میانگین کشوری است.

50 درصد از نوآموزان در خراسان رضوی به پیش دبستانی می روند

به گزارش قدس آنلاین ابوالحسن حقیقی در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین کشوری پوشش نوآموزان پیش دبستانی 54 درصد است که این رقم در خراسان رضوی 50 درصد است.

وی با اشاره به تلاش استان برای افزایش سطح پوشش این بخش، بیان کرد: در سال 1392 و آغاز فعالیت دولت یازدهم شمار نوآموزان پیش دبستانی در خراسان رضوی 16 هزار نفر بود اما هم اینک این جمعیت به حدود 60 هزار نوآموز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: رقم 16 درصد پوشش نوآموزان این بخش در سال 1392 امسال به 50 درصد رسیده که این امر با تلاش مجدانه محقق شده است.

حقیقی با اشاره به اینکه توسعه کمی و کیفی در آموزش و پرورش با رویکرد و توجه ویژه به آموزش پیش دبستانی در مناطق محروم و کلاسهای چندپایه در سال آینده تحصیلی نیز مورد توجه است، گفت: آموزش پیش دبستانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین باید همه توجهات و برنامه ریزیها به این بخش معطوف شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی پیش بینی کرد که در سال آینده تحصیلی این استان در زمینه پوشش نوآموزان پیش دبستانی به میانگین کشوری برسد.

هم اینک سه هزار و 325 مرکز پیش دبستانی دولتی و غیردولتی زیر نظر آموزش و پرورش خراسان رضوی فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.