یزد - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: مردم سخاوتمند استان یزد طی سه‌ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان صدقه دادند.

سخاوتمندان یزدی حدود ۲ میلیارد تومان صدقه دادند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، غلامرضا مشعل چی، با تأکید بر اینکه صدقه دریافتی درهمان محل جمع‌آوری‌شده برای نیازمندان هزینه می‌شود، افزود: صدقه جمع‌آوری‌شده برای نیازهای مختلف محرومان ازجمله کمک به خرید، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان، اعطای تسهیلات اشتغال و وام ضروری به نیازمندان، کمک به ازدواج نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان، برگزاری اردوهای آموزشی و زیارتی مددجویان تحت حمایت، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و هزینه‌های درمانی نیازمندان هزینه می‌شود.

وی بابیان اینکه به‌هیچ‌عنوان ازصدقه جمع‌آوری‌شده برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سازمانی استفاده نمی‌شود، گفت: کمیته امداد این اطمینان را به مردم خداجوی استان یزد می‌دهد که این نهاد به‌عنوان امانت‌داری قابل‌اعتماد همواره دقت و ظرافت لازم را در هزینه کرد صدقات برای رفع محرومیت به کار می‌گیرد.

معاون کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه ترویج فرهنگ انفاق و ایثارو نیکوکاری و نشر سنت‌های حسنه اسلامی و تلاش مستمر برای مردمی شدن فعالیت‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی از محرومان ازجمله اهداف کمیته امداد است تصریح کرد: مردم سخاوتمند استان یزد طی سه‌ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان صدقه دادند.

وی بابیان اینکه بیش از ۲۱ هزار خانوار تحت حمایت با جمعیت ۳۸ هزار نفر ازخدمات حمایتی این نهاد استفاده می‌کند، افزود: بیشترین مددجویان معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد به ترتیب در شهرستان‌های یزد، تفت، مهریز، خاتم، میبد، ابرکوه، اردکان، اشکذر، بهاباد و بافق ساکن هستند.

مشعل چی خاطر نشان ساخت: مردم نیکوکار استان یزد سال گذشته با پرداخت هفت میلیارد و ۲۷۸ میلیون تومان صدقه، رتبه چهارم در سرانه پرداخت صدقه را به خود اختصاص دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.