گیلان- معـاون عملیـات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت گفت: پر آمارترین آتش سوزی در این روزهای گرم تابستان با ۲۵ مورد متعلق به آتش سوزی علفزارها بود که متاسفانه بعلت بی‌احتیاطی و به آتش کشیدن علفزارها رخ داد.

آتش سوزی علفزار، بیشترین عملیات آتش نشانان گیلانی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت ،شهرام مومنی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: آتش نشانان و تیم‌های امداد و نجات این سازمان در ۴۸ ساعت گذشته ۴۹ مورد عملیات آتش سوزی، حادثه و همچنین خدمات ایمنی به شهروندان ارائه کردند .

وی تصریح کرد: ستاد فرماندهی و مرکز کنترل ۱۲۵ آتش نشانی در ۴۸ ساعت گذشته پاسخگوی بالغ بر  یک هزار و ۱۹۸ مورد تماس شهروندان بوده که آتش نشانان و تیم‌های امداد و نجات نسبت به پوشش ۴۹ مورد عملیات آتش سوزی، حادثه و همچنین خدمات ایمنی اقدام کردند .

معـاون عملیـات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت افزود: پر آمارترین آتش سوزی در این روزهای گرم تابستان با ۲۵ مورد متعلق به آتش سوزی علفزارها بود که متاسفانه بعلت بی‌احتیاطی و به آتش کشیدن علفزارها رخ داد .

مومنی با اشاره به رخداد ۵ مورد آتش سوزی منزل مسکونی در دو روز گذشته ادامه داد: علت سه مورد از این آتش سوزی‌ها اتصال در سیستم سیم کشی برق از ناحیه کنتور و جعبه فیوز اعلام شده، که با توجه به افزایش استفاده از وسایل سرمایشی «کولر – پنکه» به شهروندان توصیه می‌شود حتما از سیستم‌های سیم‌کشی متناسب با مصرف استفاده کنند .

وی با اشاره به نجات ۲ تن از شهروندان ۷۵ و ۱۲ ساله در دو عملیات قفل درب، افزود: ۳ عملیات نجات بواسطه گیر افتادن شهروندان در آسانسور، ۳ عملیات خارج کردن مار از منزل مسکونی، یک مورد رها سازی انگشتر از دست مصدوم و ۹ مورد ارائه خدمات به شهروندان از دیگر عملیات‌های آتش نشانان بوده است .

معـاون عملیـات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت در پایان به یک مورد آتش سوزی مغازه نانوایی اشاره کرد و گفت: بعلت انباشت ضایعات نان بر روی کوره داغ موجبات آتش سوزی فراهم شد که خوشبختانه با توجه به اعلام سریع و حضور به موقع آتش نشانان نسبت به پیشگیری از گسترش آتش سوزی و بروز خسارت اقدام نمودند .

سازمان آتش نشانی رشت دارای ۱۴ ایستگاه آتش نشانی است که ۳ ایستگاه آن در بافت مرکزی این شهر واقع در استادسرا، بازار رشت و میدان صیقلان است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.