۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 608309

عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم آبادان با تأکید بر اینکه هیچ اقدامی برای انتقال آب به عراق صورت نگرفته است، گفت: توافق‌نامه فروش آب به کویت در دولت هشتم صورت گرفته بود اما ظاهراً اجرایی نشد.

فروش آب به کویت اجرایی شد؟

به گزارش قدس آنلاین،غلامرضا شرفی در پاسخ به این سوال که آیا انتشار اخبار و فایل تصویریانتقال آب شیرین به بصره صحت دارد گفت: این فیلم پس از دو سال از طرق‌ مختلف برای بنده ارسال شد و آن را به صورت تخصصی مورد بازبینی قرار دادیم که مشخص شد به صورت حرفه‌ای میکس شده است.

وی افزود: از مسئولان استان موضوع انتقال آب به عراق را پیگیری کردیم که مشخص شد به هیچ وجه استانداری خوزستان در این خصوص اقدامی نکرده است و هیچ آبی به عراق منتقل نمی‌شود.

شرفی ادامه داد: شبکه‌ای که در داخل اهواز و ضد انقلاب است این فیلم را منتشر کرده است بنابراین این فیلم انتقال آب به عراق صحّت ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم آبادان در پاسخ به این سوال که آیا فروش آب به کویت که مصوبه‌ای درباره آن وجود داشت صحّت دارد یا خیر، اظهارداشت: توافقنامه‌ای در دولت هشتم مبنی بر فروش آب به کشورهای حاشیه خلیج فارس امضا شده بود اما ظاهراً هیچ وقت به مرحله اقدام و اجرا نرسید.

وی افزود: به هر حال در این خصوص استانداری خوزستان می‌تواند بهتر پاسخ دهد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو اخیرا در یک نشست خبری تصریح کرده بود: قرارداد فروش آب به کویت که قبلا در دهه هشتاد مطرح شد با مخالفت بنده در آن زمان و الان جلوگیری شد، این صحبت‌های من هم باعث نمی‌شود عده ای در فضای مجازی دیگر درباره این موضوع صحبت نکنند، موضوع آب می‌تواند ایجاد تحرکات کند و من از هوشیاری اصحاب رسانه تشکر می‌کنم طرح مطلب در این موارد را با روابط عمومی سازمان آب هماهنگ کنند.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.