روزنامه تلگراف در مطلبی نوشت معلمان برخی مدارس آمریکا به صورت مخفیانه در دوره‌های آموزشی نحوه استفاده از اسلحه شرکت کرده‌اند.

آموزش مخفیانه نحوه استفاده از اسلحه به معلمان برخی مدارس آمریکا

قدس آنلاین، روزنامه تلگراف در مطلبی نوشت: زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستار مسلح کردن معلمان برای مقابله با تیراندازی ها در داخل مدارس شد، معلمان وحشت زده شدند. اما به نظر می رسد هم اکنون معلمان مدارس کلرادو به صورت پنهانی در حال گذراندن دوره های آموزشی نحوه حمل و استفاده از اسلحه هستند.

مؤسسه غیردولتی «فستر» که در سال ۲۰۱۲ پس از کشته شدن ۲۰ کودک در دبستان «سندی هوک» در نیوتاون کنتیکت راه اندازی شد، تاکنون نحوه مقابله با یک حادثه تیراندازی در مدرسه را به بیش از ۱۳۰۰ معلم و کارکنان مدارس آمریکا – که بیشتر آنها هم اهل اوهایو هستند—آموزش داده است. ۶۳ درصد این معلمان در ایالت کلرادو آموزش دیده اند.

به نوشته تلگراف، در هفته جاری، ۲۴ کارمند مدرسه شامل تعدادی معلم و مدیر در یک دوره آموزش ۳ روزه نحوه استفاده از اسلحه شرکت کردند.

بر اساس آمار مؤسسه «همه شهرها برای ایمنی اسلحه»، آمریکا تنها کشور توسعه یافته در جهان است که تقریبا هر هفته شاهد یک تیراندازی مرگبار در مدارس است.

داده های روزنامه واشنگتن پست نشان می دهد خشونت های مرتبط با اسلحه در آمریکا هر ساله جان ۳۳ هزار نفر را می گیرد. از سال ۱۹۹۹ تاکنون هم بیش از ۲۱۴ هزار دانش آموز دست کم شاهد یک تیراندازی در مدارس آمریکا بوده اند.

تلگراف: معلمان مدارس آمریکا به صورت مخفیانه دوره‌های آموزش نحوه استفاده از اسلحه را می‌گذرانند

به نوشته تلگراف، قوانین کلرادو اینگونه است که هیچ کس به جز کارکنان بخش منابع، حق استفاده و حمل اسلحه را در داخل مدرسه ندارد. در واقع بیشتر این افرادی که در دوره های آموزشی شرکت می کنند هم نمی توانند در مدرسه از اسلحه استفاده کنند؛ اما آنها امیدوارند که این دوره های آموزشی بتواند باعث تغییر نظر مقامات شود.

این دوره های آموزشی شامل اصول استفاده از یک اسلحه ساچمه ای، محدوده تیراندازی با این اسلحه، تاکتیکهای مراقبتی پس از وقوع تیراندازی و موقعیت شبیه سازی شده از لحظه تیراندازی است.

سازمان «فستر» همچنین مدارس آمریکا را تشویق کرده است که برای کاهش میزان تیراندازی ها در داخل مدرسه، اعلام کنند که کارکنان این مدرسه مسلح هستند. سازمان فستر همچنین در تلاش است که کلاسهایی را در ایالت های ایندیانا و وایومینگ نیز برگزار کند. در صورتی که تقاضا برای برگزاری این دوره های آموزشی به حد نصاب برسد، سال آینده هم دوره هایی در نیویورک برگزار خواهد شد.

در پی وقوع تیراندازی مرگبار در مدرسه ای در فلوریدا، ترامپ به جای یافتن یک راهکار، پیشنهاد مسلح کردن معلمان را مطرح کرد و حتی گفت به معلمانی که اسلحه بدست بگیرند، پاداش هم می دهد. این اقدام او اعتراضات گسترده ای را به دنبال داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.