کرج -هفتادمین جلسه شورای شهرکرج در حالی برگزار شد که اعضای شورا درخصوص وصول مطالبات و بدهی های میلیاردی اشخاص حقیقی به شهرداری کرج بحث و تبادل نظر کردند.

طلب هزار میلیاردی شهرداری کرج از اشخاص/بیمارستان امام خمینی(ره) در حال ورشکستگی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در این جلسه که صبح امروز یکشنبه باحضور اکثریت اعضای شورا  برگزار شد رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر کرج در نطق پیش ازدستور گفت: ۵۰درصد از درآمدهای بیمارستان امام خمینی(ره) کرج متعلق به شهرداری است.

احد رسولی افزود: به جهت سهامدار بودن شهرداری کرج در این مرکز درمانی که شاهد ورشکستگی آن هستیم بایستی مشخص شود دریافتی پزشکان چقدراست و چه تعداد از پزشکان به شهرداری بدهی دارند.

وی با بیان اینکه عدم پرداخت حقوق ومزایای کارکنان کادر پزشکی و پرستاری نشان از مشکلات مالی این بیمارستان دارد، گفت: مقرر شده بود شهرداری گزارش کامل حسابرسی های مالی این بیمارستان را دریافت کند.

این عضو شورای شهر کرج در ادامه گفت: تقاضا داریم با بررسی ها میزان بدهی پزشکان و دلایل کامل این بیمارستان در ورشکستگی مالی توسط مدیریت شهری کرج مشخص شود وبه شورا گزارش شود.

در ادامه سارا دشت گرد رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج درخصوص پروژه های تحقیقاتی دانشگاه امیر کبیر گفت: از سال ۷۴دانشگاه امیر کبیربا شهرداری کرج قراردادی منعقد کرده تا در پروژه های تحقیقاتی شرکت داشته باشد ولی نتیجه مشخصی ارائه نشده است

وی افزود: تقاضا داریم مدیریت شهری پروژه هایی را که تعریف کرده به مرکز تحقیقات و پژوهش ارائه دهد.

درادامه جلسه به بررسی مصوبات کمیسیون سرمایه گذاری و منایع مالی پرداخته شد که در یکی از بندها آمده است که شهرداری کرج موظف است تا گزارشی از میزان سود و زیان دهی مجموعه هایی که در آنها سهامدار است به شورا ارائه دهد.

این نهادها شامل بانک شهر، بیمارستان امام خمینی (ره)، فروشگاه شهروند، نمایشگاه بین المللی استان البرز می شود.

همچنین در خصوص دریافت عوارض از دفاتر بانکی که در فضاهای سطح شهر قرار دارند و به شهروندان خدمات رسانی می شود شیوه نامه جامعی به تصویب رسید.

پیگیری ویژه مطالبات شهرداری از نهادهای حقیقی و خصوصی دیگر موضوع مطروحه در جلسه شورای شهر کرج بود.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج در این ارتباط گفت: اشخاص حقیقی اهتمامی برای پرداخت مطالبات خود به شهرداری ندارند چراکه شهرداری دراین خصوص پیگیری های لازم را انجام نمی دهد.

حسین محمدی افزود: دراین راستا وجود بدهی های هزار میلیاردی از اشخاص حقیقی نیاز به پیگیری های جدی دارد چراکه با این اتفاق حقوق شهروندان دیگر تضعیف می شود.

مهدی حاجی قاسمی رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج نیز در این خصوص خواستار تشکیل کمیته ای به منظور وصول مطالبات شهرداری کرج از بدهکاران شد و خاطرنشان کرد: با وصول مطالبات و بدهی ها می توانیم زمینه را برای تکمیل پروژه های عمرانی فراهم کنیم و برای احقاق حقوق شهر و شهروندان گامهای موثری برداریم.

اکبر سلیم نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز در این زمینه گفت: برخی افراد حقیقی در اثر قراردادهای تهاتری میلیاردها تومان بدهکار هستند اما همچنان برای وصول این بدهی ها چشم پوشی می کنند و امیدوار هستیم تا مدیریت شهری کرج برای وصول این درآمدها اهتمام ویژهای به عمل آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.