قدس آنلاین: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: امسال پنج هزار تن محصول کلزا در خراسان رضوی به صورت تضمینی خریداری شد که نسبت به پارسال ۲۷ درصد افزایش نشان می دهد.

افزایش ۲۷ درصدی خرید تضمینی کلزا در خراسان/گندم مورد نیاز برای ۶ ماه استان ذخیره سازی شده است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا نوری، در دیدار با فرماندار سبزوار افزود: قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم کلزا ۲۶ هزار و ۴۸۰ ریال تعیین شده که مبلغ آن به صورت کامل به کشاورزان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۹ هزار هکتار از کشتزارهای خراسان رضوی زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است.

نوری با اشاره به اینکه در بحث خرید تضمینی گندم، اولویت با خرید محصول باکیفیت است، افزود: ۴۷ مرکز خرید گندم در سطح استان خراسان رضوی فعال شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران خریداری شده و هم اینک گندم مورد نیاز برای ۶ ماه استان ذخیره سازی شده است.

وی با اشاره به تداوم طرح خرید تضمینی گندم تا اواخر تابستان افزود: با پیش بینی خرید تا ۳۲۰ هزار تن، میزان ذخیره سازی گندم استان به هشت ماه افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: تا ۲۹ خرداد امسال ۵۰ درصد مطالبات کشاورزان به حساب آنها واریز شده و اعتبار لازم برای پرداخت مابقی پول به کشاورزان و همچنین تداوم خرید تضمینی تامین شده است.

نوری اظهار داشت: ۲۲ کارخانه آرد و سیلوی بخش دولتی و خصوصی و ۲۷ مرکز و انبار تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید در خراسان رضوی به کشاورزان خدمات ارائه می دهند.

فرماندار سبزوار نیز گفت: در سال زراعی جاری ۲۱ هزار و ۷۶۰ تن گندم از ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار گندمزار این شهرستان برداشت شده که با وجود خشکسالی میزان تولید نسبت به سال قبل کاهشی نداشته است.

احمد برادران افزود: برای حمایت از کشاورزان، خرید تضمینی گندم در این شهرستان آغاز شده و تاکنون ۲ هزار و ۱۷۶ تن گندم تحویل سیلوها شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.