لیست دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی درحالی منتشر شده که نشان میدهد بسیاری از این ارز صرف واردات نخود و لوبیا و عدس و سایر حبوبات شده است.

ارزهای دولتی خرج واردات نخود و لوبیا شد + سند

به گزارش قدس آنلاین، بانک مرکزی به منظور شفاف سازی و عمل به دستور رئیس جمهوری لیست دریافت کنندگان ارز دولتی را درحالی منتشر کرد که فهرست کالاهایی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده اند مردم و رسانه ها را شوکه کرده است!

بانک مرکزی بعد از نامه‌نگاری وزیر صنعت و درخواست انتشار نام ارزبگیران، سرانجام لیست ۵۳صفحه‌ای شامل ۱۴۸۲ شرکت دریافت‌کننده ارز رسمی را منتشر کرد. در این لیست محل تأمین ارز برای واردکنندگانی که در ۲ ماه اخیر ثبت سفارش انجام داده‌اند از طریق بانک مرکزی (منابع نفتی) و ارز ورودی سامانه نیما می‌باشد.

در اولین نگاه به لیست دریافت کنندگان ارزهای دولتی مشخص می شود که بسیاری از ثروت های ملی صرف واردات نخود، لوبیا، عدس، لپه و جو شده است.

سوال اینجاست که آیا نخود و لوبیا بعنوان کالاهای اساسی محسوب می شوند و حتماً باید میلیونها دلار پول ملی صرف واردات این حبوبات می شد؟

البته با فرض اینکه نخود و لوبیا کالاهای اساسی به شمار می آیند؛ باز هم واردات آنها با این سوال بزرگ همراه است که چرا این حبوبات از کشاورزان داخلی خریداری نشد؟ حتماً باید ثروت ملی برای واردات حبوباتی صرف شود که امکان تولید آن در داخل کشور فراهم است؟

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.