مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی از ضرورت ایجاد زیر ساخت های گردشگری طبیعی پارک ملی تندوره سخن داد.

ضرورت ایجاد زیر ساخت های گردشگری طبیعی پارک ملی تندوره

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی دربازدید مدیر کل بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و دادستان عمومی و انقلاب درگز از پارک ملی تندوره عنوان داشت : این اداره کل در نظر دارد با دیدگاهی مبتنی بر مبانی حاکم بر اکوتوریسم زیر ساخت های گردشگری را در چارچوب طرح مدیریت  پارک  با هدف آشنایی گردشگران با ارزش های زیست بومی  ، توجه به اقتصادمحلی و جلب مشارکت بخش خصوصی،  تسهیلات لازم را برای علاقمندان به طبیعت فراهم نماید.

وی ابراز امیدواری کرد در سالجاری پس ازبرنامه ریزی لازم با استفاده از خدمات فنی بخش خصوصی نسبت به مکانیابی،طراحی وتدقیق محدوده اقدام و  کاربریهای ویژه ای مانند اکو موزه ،اقامتگاه کوهستانی و بوم گردی ،مکانیابی منظرگاه های طبیعت گردی ،طراحی تابلوهای راهنما ، مبلمان های محیطی وزیر ساخت هایی از قبیل  کمپ گردشگران،آلاچیق، آبخوری ها و...در پارک ایجاد نماید.

همتی  درخاتمه افزود: انشاالله این اقدامات بتواند موجبات رضایت مردم منطقه ،استان و میهن عزیزمان ایرا ن اسلامی رافراهم سازد .

پارک ملی تندوره با وسعت 35000هکتار از سال 1347 تحت حفاظت  و در سال 1353 به پارک ملی ارتقاء و با سیمای طبیعی کوهستانی وتپه ماهوری بر روی ارتفاعات کپه داغ  در ارتفاعات جنوبی  با آب و هوای سرد و مرطوب ودر قسمت های شمالی  متاثر از کویر قره قوم  با اب و هوای گرم  وخشک واقع گردیده است  . این پارک دارای 6 پاسگاه محیطبانی و تنوع گیاهی و جانوری بالا و جاذبه های طبیعت گردی فراوان از قبیل دره چلمیر  ودره چرلاق است و همه روزه پذیرای خیل زیادی از طبیعت دوستان می باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.