مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: ثبت روز ملی خراسان به زودی نهایی می‌شود.

ثبت روز ملی خراسان به‌زودی نهایی می‌شود

 جعفر مروارید ظهر امروز در جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: گفت‌وگو محور اصلی در فرهنگ و سیره رضوی است و آنچه امروز به عنوان یک حلقه مفقوده مطرح است نیز همین فرهنگ گفت‌وگو است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه غنی فرهنگی و تاریخی شهرستان نیشابور بیان کرد: ثبت روزهای ملی می‌تواند در این زمینه کمک زیادی به ارتقاء جایگاه فرهنگی داشته باشد و ثبت روزهای ملی در دستور کار دولت نیز قرار دارد.

مروارید با اشاره به ثبت روز ملی خراسان نیز عنوان کرد: این مسئله در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده و امیدواریم به زودی نیز نهایی شود.

سعید شیبانی، فرماندار نیشابور نیز در این جلسه اظهار داشت: نیشابور دارای فرهنگ و تاریخی بسیار غنی است و به واسطه همین پشتوانه فرهنگی و تاریخی می‌تواند مبنای گفت‌وگو حتی در میان تمدن‌های مختلف قرار بگیرد.

فرماندار نیشابور خاطرنشان کرد: نقطه اوج و بارز کرامت حضور امام هشتم شیعیان در نیشابور حدیث سلسله الذهب است. این حدیث تاثیر بسزایی در حوزه فرهنگی در شهر نیشابور داشته است.

شیبانی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز شهرستان نیشابور همجواری آن با شهر مشهد و بارگاه منور رضوی است و از این جهت می‌توان با هم افزایی فرهنگی میان مشهد و نیشابور تاثیرات این حوزه را افزون کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.