مشهد۱۴ تیرماه میزبان ۳ هزار فعال اقتصادی کشور است.

مشهد، میزبان ۳ هزار فعال اقتصادی کشور

 دبیر کل خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: این همایش با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ووزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی همزمان با روز ملی صنعت و معدن برگزار می شود.

فیروز ابراهیمی افزود: در ابتدای تشکیل صنعت و معدن در خراسان رضوی، ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این دو حوزه انجام شده است که حجم این سرمایه گذاری فقط در سال گذشته ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که در ۵۰ سال گذشته بی نظیر است.

وی همچنین از افزایش ۱۵ درصدی صادرات در استان خبر داد وگفت: ارزش صادرات استان در سال ۹۶ با ارزش ۱ میلیاردو ۹۰۰ میلیون دلار  نسبت به سال ۹۵، ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافت.

ابراهیمی از هدفمندی خانه صنعت و معدن استان امسال در دو حوزه صادرات و اشتغال خبر داد و افزود: در حال برپایی نمایشگاه دائمی کالای ایران در کشور عمان با محوریت خراسان رضوی هستیم و بازارهای روسیه و فروشگاههای زنجیره ای این کشور را با صادرات کالاهای این استان در نظر گرفته ایم.

 وی گفت: در استان ۵ هزار و ۶۷۴ کارخانه با سرمایه گذاری ۱۵ هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان و اشتغال زائی ۱۸۸ هزار نفر فعال است.

ابراهیمی افزود :در حوزه معدن هم در خراسان رضوی، ۸۷۶ واحد معدنی با ذخیره ۳ میلیارد تنی و سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون تومانی و اشتغالزائی ۱۰ هزار نفری در حال فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.