کریستیانو رونالدو که شب گذشته با شکست برابر اروگوئه از جام خارج شد، همچنان سریع ترین بازیکن جام جهانی است.

سریع‌ترین بازیکنان جام‌جهانی طبق آمار فیفا

به گزارش قدس آنلاین، رقابت های جام جهانی پس از سپری شدن مرحله گروهی به هیجان انگیزترین قسمت های خود رسیده است و از حالا می توانیم شاهد بازی های جذاب تری نیز ۱۴ بازی باقی مانده از جام باشیم.

روز گذشته کیلیان امباپه موفق شد با حرکتی سریع که از زمین خودی شروع شد، پا به توپ به محوطه جریمه حریف برسد و با اشتباه مدافعین آرژانتین از حریف پنالتی بگیرد؛ اما برخلاف آنچه در برخی رسانه های فرانسوی منتشر شده، این بازیکن سریعترین بازیکن جام نیست و سرعتی که او بر طبق آمار فیفا ثبت کرده است، به ۳۳ کیلومتر در ساعت نمی رسد، حال اینکه بازیکنان زیادی در جام سرعت بالای ۳۳ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده اند که البته می توان امباپه را به جهت اینکه با توپ سرعتی نزدیک به ۳.۳ کیلومتر را ثبت کرده، استثنا دانست.


برای روشن تر شدن مطلب در ادامه به بازیکنانی اشاره می کنیم که بالاترین سرعت را در جام جهانی ۲۰۱۸ ثبت کرده اند که همچنان رونالدوی پرتغالی با ثبت سرعت ۳۳.۹۸ کیلومتر برساعت در صدر قرار دارد و مدافع پرو که در مسابقات لیگ حتی به سرعت ۳۶ کیلومتر برساعت هم رسیده با ثبت سرعت ۳۳.۷۷ کیلومتربرساعت در رتبه دوم قرار دارد.

سرعتی ترین بازیکنان حاضر در جام جهانی روسیه:


۱- کریس رونالدو ۳۳.۹۸ کیلومتر بر ساعت (در بازی با اسپانیا)
۲- لویز ادوینکولا از پرو با ۳۳.۷۷ کیلومتر بر ساعت (در بازی با دانمارک)
۳- آنته ربیچ از کروواسی با ۳۳.۳۰ کیلومتر بر ساعت (در بازی با نیجریه)
۳-لی جائه سونگ از کره با ۳۳.۳۰ کیلومتر بر ساعت (در بازی با آلمان)
۳- مچی ریبوس از لهستان با ۳۳.۳۰ کیلومتر بر ساعت (در بازی با کلمبیا)

گفتنی است آمارهای ثبت شده در بالا مربوط به حرکت بازیکنان در شرایطی است که توپ را در اختیار نداشته اند، اما همانطور که در بالا اشاره شد حرکت امباپه از این جهت قابل توجه است که پا به توپ ثبت شده است.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.