همانگونه که امواج دریای سرخ در ساحل غربی یمن رویاهای متجاوزان برای کنترل خط ساحل غربی یمن و بندر اصلی آن در دریای سرخ را می‌بلعد، بیابان شرقی در "الجوف" نیز رویاهای متجاوزان برای کنترل خط بین المللی نجران و الجوف را هدف قرار داده است.

به گزارش قدس آنلاین، ریاض یک هفته به مزدورانش فرصت داده تا بر جاده ها و منطقه "الحزم" و جاده آسفالتی گذرگاه "الخضراء" در نجران مسلط شود؛ چراکه این مناطق می تواند راه‌ میانبری برای ورود وسایل نقلیه زرهی و پشتیبانی از عربستان سعودی به منطقه "نهم" در این مرحله حساس جنگ یمن باشد.

کمتر از ۲۴ ساعت پس از تهدید یکی از مزدوران سعودی به نام "هشیم الهامر" علیه شهروندان مناطق شرقی یمن، انسجام ملی بین مردم و رزمندگان این منطقه شکل گرفت.

پس از تلاشهای بی نتیجه متجاوزان، دهها کیلومتر در یک روز توسط ارتش و کمیته های مردمی یمن آزاد شد و این دستاورد نشانه‌ی فروپاشی و اختلال کامل در جبهه ائتلاف عربستان است و مزدوران در بیانه‌هایی که منتشر کردند از کنترل منطقه "مزویه" توسط ارتش و کمیته های منطقه خبر داده‌اند، این اعترافی صریح به شکست آنها در جبهه‌های مختلف یمن است.

همچنین گزارش‌های میدانی در چند روز گذشته حاکی از منهدم شدن ۳۰ خودرو نظامی و زرهی  در جبهه‌ "الشعف" و "المتون" است که به دنبال آن، تعداد زیادی از متجاوزان در این مناطق به هلاکت رسیدند، علاوه بر این ۶ حمله دشمن به شش نقطه مرزی که با پشتیبانی هوایی هلیکوپترهای آپاچی و انواع جنگنده ها انجام شده بود، شکست خورد و دهها مزدور کشته و زخمی شدند و درهیچ یک از این جبهه ها نتوانستند پیشروی کنند.

پس از پیروزی های به دست آمده در جبهه "صابرین" و "خلیفه" هدف بعدی ارتش و کمیته های مردم یمن شهر الحزم، مرکز استان "الجوف" بود. بعد از اینکه ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند از چند محور به دشمنان حمله کنند، نیروهای یمنی کنترل شهر الحزم را در دست گرفتند و مزدوران ائتلاف متجاوز یکی از مهمترین پایگاه‌های پشتیبانی خود را از دست دادند.در سایه این تحولات و پیروزی های نیروهای یمنی، رویای عربستان برای اشغال یمن برای همیشه به خاک سپرده می شود.

یک کارشناس نظامی می گوید که یکی از اهداف متجاوزان از حمله به منطقه "الجوف"، به تمایل امارات به اشغال مناطق جنوبی یمن به ویژه ساحل غربی که ابوظبی درآن جبهه بر مزدوران سلفی متکی است، باز می گردد.

این کارشناس افزود: ابوظبی به شهر "مارب" به عنوان یک پایگاه وابسته به جنبش "اخوان المسلمین" نگاه می کند؛ این منطقه دارای منابع طبیعی نفت و گاز فراوان است و موجب قدرت گرفتن این جنبش در یمن است که امارات آنها را به عنوان تهدید جدی برای علیه خود می بینند.

در پایان می توان گفت که پیروزی های به دست آمده توسط ارتش وکمیته‌های مردم یمن در منطقه شرقی "الجوف" و ساحل غربی نشان می دهد که روزهای آینده شاهد پیروزهای چشمگیری خواهیم بود و ائتلاف متجاوز سعودی در حال فروپاشی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.