بندرعباس ـ با حضور استاندار هرمزگان ، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس در جریان بازدید از پروژه آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس بر توسعه آب شیرین کن ها به عنوان اولویت وزارت نیرو در شهرهای ساحلی تاکید شد.

توسعه آب شیرین کن ها؛ اولویت وزارت نیرو در شهرهای ساحلی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی آبای استان هرمزگان حمیدرضا جانباز مدیرعامل آبفای کشور در این بازدید با اشاره اینکه استان هرمزگان یکی از استان هایی است که امسال با مشکل جدی کمبود آب مواجه است، اظهار داشت: با افزایش برداشت بی رویه از دشت ها و نیاز به ایجاد منابع آبی پایدار این استان، اولویت وزارت نیرو در شهرهای ساحلی توسعه آب شیرین کن ها بوده  است.

حمیدرضا جانباز افزود: در این بخش استان هرمزگان از استان های  پیشرو در استفاده از آب شیرین کن ها بوده  که بزرگترین سایت آب شیرین کن نیز با ظرفیت یکصد هزار مترمکعب در شبانه روز در شهر بندرعباس احداث شده است.  

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می شود  فازاول این پروژه به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز تا پایان تیرماه با انجام تست آزمایشی  به بهره برداری برسد . همچنین  تکمیل ظرفیت نهایی این پروژه نیز با سرعت هر چه بیشتر در دست اجراست.

 جانباز در پایان اظهار داشت: براساس الزام مجلس شورای اسلامی و برنامه توسعه ششم ، در شهرهای ساحلی حداقل ۳۰ درصد آب مورد نیاز این شهرها باید استفاده از ظرفیت آب شیرین کن ها تامین که استان هرمزگان در این زمینه سردمدار و از استان های پیشرو می باشد.

استاندار هرمزگان نیز در بازدید از پروژه آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی شهر بندرعباس  با اشاره به استمرار خشک سالی در استان و کاهش قابل توجه حجم آب مفید سد استقلال، بهره برداری از فاز اول آب شیرین کن بندرعباسرا در مدت زمات کوتاه تر ضروری دانست.

همتی افزود: فازاول این پروژه به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز تا پایان تیرماه به بهره برداری می رسد.

وی گفت: در حال حاضر در شرایط سخت آبی قرار داریم و انتظار داریم مردم با رعایت صرفه جویی و پرهیز از مصرف بی رویه آب ما را در گذر از تابستانی با کمترین تنش آبی همراهی کنند.

وی  با تصریح بر ضرورت کاهش تنش آبی موجود در استان، گفت: در این راستا اقداماتی نظیر؛ کف شکنی و توسعه چاه ها، کاهش مصرف آب شرب در  فضای سبز شهری ، کاهش مصرف آب در ادارات را به طور جدی در دستور کار داریم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.